Így csökkentheted a mellrák kialakulásának veszélyét

Megfelelő étrenddel mérsékelhető a rosszindulatú emlődaganat kockázata.

 

Úgy fest, hogy a friss gyümölcsök és zöldségek bőséges fogyasztása nem csak az alakodnak, de egészségednek is komoly hasznára válhatnak. A Pediatrics (Gyermekgyógyászat) című orvostudományi szaklapban közölt egyik friss tanulmány szerint az elfogyasztott mennyiség függvényében változhat az emlőrák kialakulásának esélye. A Harvard kutatói arra az eredményre jutottak, hogy azok a nők, akik gyermekkoruk óta rostban gazdag ételeket (például a spenóthoz hasonló leveles zöldségeket, illetve málnát és más gyümölcsöket) fogyasztottak, életük későbbi szakaszában kisebb arányban esnek a mellrák áldozatául, mint azok, akik rostszegény étrendet folytattak. „Bár a tanulmány korántsem zárja rövidre a rostfogyasztás és a rosszindulatú daganat kialakulásának kapcsolatáról szóló kutatásokat, talán mégis reményt adhat arra vonatkozóan, hogy az egészséges táplálkozással igenis javunkra fordíthatjuk a betegség ellen vívott harcot.” – állítja Frances Largeman-Roth regisztrált dietetikus, a szó szerint sokszínű étkezés elkötelezett híve.

A cél napi 25 gramm élelmi rost bevitele legyen, részben oldható (pl. a grapefruitban, brokkoliban, és eperben jelen lévő), részben oldhatatlan (pl. a teljes kiőrlésű gabonákból, almából, körtéből, és más, héjával együtt fogyasztott gyümölcsökből származó) rostok formájában.

Kövess minket Facebookon is!

www.facebook.com/muscleandfitnesshungary