Útmutató a hatékony törzsedzéshez

A deréktáji úszógumi és hasi zsír eltüntetésének titka egy hagyományos kardiót izomkondicionáló gyakorlatokkal vegyítő edzéstervben, és persze a megfelelő táplálkozásban rejlik.

Amikor össze kell állítanod, hogy pontosan milyen gyakorlatokat végezz, azokból pontosan mennyit és milyen gyakran hajts végre, akkor mindenképp érdemes szem előtt tartani az alábbi támpontokat.

  1. Mindenképpen olyan változatos gyakorlatsort állíts össze, ami egy izomcsoportodat több szögből, és többféleképpen is jó alaposan átmozgatja. Nem létezik ugyanis egy tökéletes gyakorlat a hasizmokra, vagy az alsó-háti szakaszra, ezért mindenképpen érdemes variálni a gyakorlatokat.
  2. Időnként cseréld fel a gyakorlatok sorrendjét, így az izmok nem fogják megszokni a terhelést, és a változás is jóval látványosabb lesz majd!
  3. Csempéssz több statikus gyakorlatot az edzéstervedbe! Ezek általában még hatásosabbak, mint a felülés, vagy a hasprés.
  4. Variáld az egyes gyakorlatok dinamikáját! Végezz néhány ismétlést lassabb ütemben, aztán gyorsíts!
  5. Vess be többféle eszközt is, például medicinlabdát, gumikötelet, súlyzókat. Így biztos nem válik majd monotonná és unalmassá az edzésed!
  6. Dolgoztasd meg törzsizmodat többféle szögből is, hogy meggyőződj arról, hogy minden egyes kisebb izomcsoportot átmozgatsz.
  7. Hetente 2-4 alkalommal foglalkozz a törzsizmokkal. A hasizmok sem különböznek bármelyik másik izomcsoporttól, tehát szentelj nekik ugyanakkora figyelmet. Ha minden edzésnap végén beiktatsz néhány hasprésekből álló sorozatot, heti 2-4 edzést pedig kifejezetten a hasi és deréktáji szakaszra hegyezel ki, a hatás nem marad el!


Végül ne feledd, hogy nem létezik helyi zsírégetés, vagy fogyás! Csupán egy legenda az, hogy a felülésektől lapos lesz a hasad, a rajta jelentkező zsírréteg ugyanis teljesen külön életet él az alatta lapuló izomrétegtől. Ahhoz, hogy bármelyik izmod elkezdjen zsírt bontani, ezt az elraktározott felesleget először a májba kell küldenie, ahol zsírsavakká alakulnak át, amikből később izmaink az energiát nyerik. Az igazság tehát az, hogy hiába dolgozik keményen a hasizmunk, ettől nem fog csökkenni a nem kívánt úszógumink mérete. Ehhez némi kardió edzésre, de elsősorban helyes táplálkozásra van szükség!