Sokat ülsz az íróasztal mellett? Akkor most figyelj!

A sok ülőmunkának bizony számtalan hátránya van, ám apró trükkök bevetésével hatékonyan csökkenthető az ülve töltött idő.

Ha te is azok közé tartozol, akiket sok ülésre kényszerít a munkája, akkor van számodra egy jó és egy rossz hírünk. Kezdjük a rosszal! Hiába jársz rendszeresen edzeni és ülsz le utána nyugodt(abb szívvel) a számítógép elé, kutatások kimutatták, hogy ha a hosszútávú ülőmunkát, csak néha szakítod félbe testmozgással, azzal nem tudod csökkenteni a szívelégtelenségek, a cukorbetegség és más egyéb betegségek kialakulásának kockázatát, amikhez többek között a sok ülés is hozzájárul. Magyarán hiába jár a rendszeres edzés számos pozitív élettani hatással, ha a nap többi szakaszában egyébként végig az íróasztal mellett ülünk, akkor a testmozgás sem képes a csodákra.

A jó hírünk viszont az, hogy számos olyan apró tipp és gyakorlat létezik, amit az irodádban, munkaidő közben is könnyedén el tudsz végezni, és segít mozgásban tartani a nap folyamán. Ezekből emelünk most ki hármat, amit rögtön a cikk elolvasása után alkalmazni tudsz!

  • végezz rendszeresen nyújtó gyakorlatokat, amik felpezsdítik a vérkeringést, és segítenek a koncentrációd fenntartásában is, ha már lankadna a figyelmed. Egy példa erre a következő: állj fel a székből zárt lábbal, és hajolj előre derékból,olyan mélyre amíg csak kényelmes. Felváltva lassan hajlítsd be először az egyik, majd a másik térdedet, a másik lábad eközben maradjon nyújtva. Hajtsd le a fejedet is, tekinteted a talaj felé irányuljon és tartsd meg a nyújtó pózt körülbelül 15 másodpercig.

  • Ha valaki telefonon keres, mindig állj fel és mozogj egy kicsit. Járd körbe az irodát egy kihangosított konferencia beszélgetés, vagy skype-on történő diskurzus alkalmával, ezzel máris csökkented az ülve töltött időt és szellemileg is felfrissülsz. Ha jó kint az idő, akkor nyisd ki az ablakot is, és engedj be egy kis friss levegőt.

  • Ha saját irodád van, vagy épp nincs bent senki, akkor nyugodtan végezz kevésbé látványos gyakorlatokat, például guggolásokat a falnál. Ehhez lépj el egy lépést a faltól, majd guggolj hátra, úgy, hogy a hátaddal hozzáérsz a falhoz. Arra mindenképp ügyelj, hogy a térded ne menjen a bokád elé, és hogy az álladat emeld fel, a tekinteted pedig előre nézzen. Ezen kívül egy fitnesz labda beszerzése is remek ötletnek bizonyulhat, nagyon sok cégnél már szinte alapvető irodai tartozéknak számít!

Ha pedig végre kiszabadultál az irodádból, akkor itt az ideje, kipróbáld a leghatásosabb páros gyakorlatokat kedvenc kolléganőddel!