"A rúdtánc mentette meg az életem"

Sabine Sworak-de Vries profi táncosnőnek egy sérülést követően gyökerestül megváltozott az élete.

Valószínűleg még nem próbáltad, de hidd el, hogy rúdtánc az egyik legkeményebb sport. A gimnasztika és tánc hajmeresztően akrobatikus légtornászmutatványokkal tűzdelt látványos egyvelege még a legalapvetőbb mozdulataihoz is kivételes rugalmasságot, koordinációs és állóképességet, valamint hihetetlenül erős törzset kíván. Sabine légies produkcióit elnézve persze az egész gyerekjátéknak tűnik. A német származású táncosnő szépreményű balerinaként kezdte pályafutását, de a rendszeres túlterhelés miatt lába komoly stressztörést szenvedett, aminek következtében szó szerint a feje tetejére állította karrierjét, amikor eldöntötte, hogy rúdtáncvirtuózként folytatja.

„Sem futni, sem állni nem tudtam a lábamon. Minden lépésnél szörnyű fájdalmat éreztem.”- mondja Sabine, aki nem sokáig tudta magát távol tartani a tánctól, és a Vegas rivaldafényében úszó sportág hamar felkeltette az érdeklődését. „Úgy döntöttem, hogy a sérülésből lehetőséget kovácsolok”. 2014-ben Sabine az amerikai nemzeti rúdtáncbajnokság Masters kategóriájában elvitte az első helyet, és hamarosan nemzetközi hírű oktató lett, aki a mai napig tartja mesterkurzusait Németország- és Amerika-szerte. 

„Egyszerűen beleszerettem a rúdtáncba—sokkal jobban élvezem, ha kreatív és szexi testmozgást végzek, mintha unásig ismételgetném ugyanazokat a gyakorlatokat. Magánóráin a törzserősítés kapja a főszerepet, valamint az olyan mozgásformák, amelyektől egy nő sugárzónak és gyönyörűnek érzi magát, Sabine éppen ezért a szülés után álló anyáknak különösen javasolja a rúdtáncot. Az órákat megelőző intenzív bemelegítés szintén az edzés szerves része, amely azon izmok erősítését célozza, amelyek a rúdtáncmozdulatok elvégzéséhez szükségesek.

pole-dance-2.jpg

„Amikor elkezdtem, egyáltalán nem volt elég erős a felsőtestem.” – állítja Sabine, akinek a legtöbb nőhöz hasonlóan, aki rúdtáncolásra adja a fejét, kemény kar-, hát-, és válledzésbe kellett kezdenie, hogy órákon át képes legyen megtartani saját testsúlyát. Egy személyi edző segítségével bevette magát egy közeli edzőterembe, hogy célizmait, azaz a csípő és a medence körüli izmokat, valamint a hát és a nyak izmait is kellően megerősítse.

„Egészen másféle fittséget jelent, ha a rúdon vagy ha súlyokkal edzel.  Persze a kettő kombinációja az ideális. A kreatív mozgásformák hajlékonnyá és rugalmassá teszik a tested.”

000001.jpgA rúdtánc magabiztos, nőies mozgásforma, amely összeköti a testet és a lelket.”

Mint a legtöbb sportnál, a tudatálllapot a rúdtáncnál is nagy befolyással van a teljesítményre, és amennyire nagy felhajtóerő, legalább annyira komoly hátráltató tényező is lehet. Sabine igyekszik támogató, elfogadó légkört teremteni tanítványai számára, ahol a legkülönbözőbb hátterekből és korosztályokból érkező kliensei is bátran élvezhetik a szabad és félelemmentes önkifejezés szabadságát.

Annak ellenére, hogy a rúdtánc sokaknak még mindig a szexipar és a striptease bárok jutnak eszébe, valójában egy rendkívül izgalmas és újszerű edzésformával van dolgunk, amely a nehéz, mégis kreatív testi igénybevétel intenzív alakformáló és egészségmegőrző hatással bír, és aminek számos szülés előtt és után álló nő köszönheti újonnan megszerzett vagy éppen visszanyert önbizalmát. Ráadásul hazánkban is egyre elterjedtebb, és nagy előnye, hogy egy kis erősítéssel és felkészüléssel az alapvető mozdulatokat kezdők is elsajátíthatják, és hamar sikerélményben lehet részük.

Kövess minket a Facebookon!

https://www.facebook.com/muscleandfitnesshungary