KAI GREENE: ULTIMÁTUM A HÁTIZMAIDNAK

Az edzésterv, amellyel az IFBB legkomolyabb háta épült fel!

Amikor Phil Heath megnyerte a második Mr. Olimpia címét az Orlandói Arénában Las Vegasban, a győzelmi beszédében sok embernek mondott köszönetet. Kai Greene esetében - aki második helyezettként tekintélyes megjelenést produkált - még Heath is megjegyezte, hogy Kai számára is komoly motivációt jelentett a versenyen.

Anélkül, hogy Heath tisztában lett volna a bírák pontozó tábláin lévő számokkal, a közönség reakciójából tudta, mennyire szoros volt a küzdelem – és minden alkalommal, amikor a pódiumra hívták, az egekbe szökő hangulatból Heath tudta, hogy nincs miért aggódnia. Ami a közönség fantasztikus reakcióját okozta: Green hát-csípő (hátsó széles hátizom) póza. Nem csupán azért, mert őrületes méretű, szinte a csípőjéig érő szárnyakat villantott – a kidolgozottsága valami megdöbbentő volt. Minden apró szögből megmozgatta a karjait, a hátizomzatának domborzata szinte életre kelt. A könyöke még széttárva is szinte a hátizmához szorult, úgy nézett ki, mintha a gerincéből két gigantikus tengeri kagyló nőtt volna ki egymással szemben.

Ehhez Green féle a közönségkedvenc hátizom építéséhez a kulcs a viszonylagosan kis súlyok nagy ismétlésszámú és a mély középső izmok hatékony átdolgozásának kombinációjában rejlik.

„Az elme-izom kapcsolat a első számú faktor az edzéseim során”, vallja Green egyértelműen. „Gyakorold a pózolást akár a sorozatok között, vagy bármikor. Az elméd és az izmaid végül ugyanazt a nyelvet fogják beszélni.”

KAI GREENE’S BACK BLITZ

Továbbá a sorozatok közötti pózolással Greene az izotenziót felhasználva (tehát súly nélkül is feszültség alatt tartotta az izmokat), illetve azzal, hogy minden ismétlést az izom teljes mozgástartományában végzett, a hátizmaival minden egyes apró izomrostját is képes volt teljesen kinyújtani és aktivizálni.

AZ EDZÉS

Gyakorlat Sorozat Ismétlés
Csigás lehúzás 4 10-12
Evezés szűk fogással csigán 4 10-12
T-rudas evezés 4 10-12
Evezés melltámaszos hátgépen 4 10-15
Egykezes döntött törzsű evezés 4 10-15
Felhúzás 4 12-15

 

LÁSD A LELKI SZEMEIDDEL:
„A vizualizáció a testépítés legalapvetőbb eszköze, de általánosságban az életben elért sikerek alapvető eszköze is”, mondja Greene.

TIPP:
„Az érzésre megyek”, mondja Greene. „A súly csak egy eszköz. A kalapácsra, vagy a szögre koncentrálsz? Koncentrálj inkább arra a dologra, amit meg akarsz csinálni”.