Melyik gyakorlattal érdemes kezdeni?

Mitől függ, mit válasszunk, és ilyen szempontokat érdemes figyelembe vennünk? - Gondolatébresztő.

MELY GYAKORLATOKAT IDŐZÍTSD AZ EDZÉS ELEJÉRE?

Általában véve elmondható, hogy alapos bemelegítés után a legnehezebb, legmegerőltetőbb gyakorlatokat érdemes lehet az edzés elejére időzítened, amikor még friss vagy, és az izmaid még nem fáradtak ki. Természetesen célodtól és választott programodtól függően ezek lehetnek erő- vagy sebességspecifikus gyakorlatok,  dobások, ugrások vagy egyszerre több ízületet megdolgoztató összetett gyakorlatok is. Ilyenkor azokat a gyakorlatokat részesítsd előnyben, amelyek a legtöbb izomcsoportot veszik igénybe egyszerre, illetve azokat, amelyek a legnagyobb intenzitással bírnak.

HOGYAN ÉRHETŐ EL A LEGNAGYOBB IZOMTÖMEG?

Mikor már túl vagy az elsődleges „főgyakorlaton”, akkor az úgynevezett kiegészítő gyakorlatokon a sor. Ezek azok, amelyek az első gyakorlatra épülve fokozzák annak hatását, valamint segítenek leküzdeni az egyéni gyengeségeket, és még nagyobb izomtömeget összehozni. Ez persze nem jelenti azt, hogy szemellenzőt viselve sosem változtathatsz a kezdetben kialakított jól bevált sorrenden, sőt, bátorítunk is arra, hogy időnként változtass a sorrenden, csakúgy mint az intenzitáson, az ismétlések jellegén és sebességén, a mozgástartományokon, valamint a kéz- és lábtartásokon, mert egyfelől az izmokat változatos szögből támadva így érheted el a tökéletes izolációt, másfelől ha folyamatosan meglepetéseket okozol nekik, nem fognak ellustulni, és elkerülheted a pangó időszakokat, az úgynevezett plató-effektust.

Persze léteznek ettől is eltérő edzésmódszerek. John Meadows Mountain Dog programja például kifejezetten a kiegészítő gyakorlatokat veszi előre, éppen azért, hogy nagyobb hangsúlyt fektessen a gyengébb területekre, valamint az ízületek bemelegítésére a nehezebb emeléseket megelőzően.

Figyelmeztetés: A Mountain Dog edzésmódszer kiváló kondíciót és teherbírást igényel (és természetesen ezek remek fejlesztőeszköze), szóval ha nem vagy hozzászokva a nagyobb volumenű programokhoz, időt kell adnod magadnak, amíg hozzászoksz, de megéri.

Olvass tovább: A tökéletes edzésprogram kialakítása

Kövess minket Facebookon is!

www.facebook.com/muscleandfitnesshungary