Figyelj oda a csuklódra, és előzd meg a sérüléseket!

Szüntesd meg a fájdalmat, mielőtt komolyabb bajjá fajulna!

 

A csukló károsodása gyakran lassan és fokozatosan alakul ki, és torkollik végül a rettegett fáradásos törésbe, ami nagyon gyakran a helytelen vagy túlzásba vitt edzés eredménye.

A gyakorlatok végzése közben rendszeresen jelentkező fájdalom szép lassan duzzanattá fejlődik, de a pihenéskor érzett tartós fájdalom is utalhat a fáradásos törés megnövekedett kockázatára. (Vigyázat: a túlbuzgó burpee-fanek is gyakorta panaszkodnak a jelenségre.)

Csuklófájdalmat az olyan, az idegek nyomásával járó esetek is okozhatnak, mint amilyen a kéztőalagút szindróma is, amely hüvelyk- mutató-, és középső ujjad, valamint gyűrűs ujjad belső oldalát érintik. Gyakori tünete a zsibbadás, viszketés, a bénult, elgémberedett ujjak ujjak érzete. Ilyenkor rosszabb esetben a sínbe tétel, egyébként pedig a monoton mozdulatok lehetőség szerinti minimalizálása segíthet.  

Fontos: ha a legkisebb gyanúd is felmerül, hogy csuklóddal valami nincs rendben, azonnal fordulj orvoshoz, mielőtt komolyabbra fordulna a dolog!

TIPPEK CSUKLÓD EGÉSZSÉGÉNEK MEGŐRZÉSÉRE:

  1. MELEGÍTS BE! Kulcsold össze a két kezed, és forgasd húszszor előre, majd húszszor hátra a csuklódat, mielőtt a gyakorlatba belekezdenél.
  2. JEGELD! Ez az ősrégi módszer a fájdalom enyhítésére a csuklódon is működik.
  3. ÜGYELJ A HELYES TECHNIKÁRA! Ha a nyomó mozdulatoknál túlságosan kinyújtod a csuklód, könnyen túlterhelheted az ízületeket. (Ugyanezért van, hogy sok gyakorlatnál külön hangsúlyozzák, hogy ne akaszd ki a térded.)

Gyorstipp: Figyelj tested jelzéseire, és ne hanyagold el a fájó vagy szokatlanul viselkedő csuklót! Ha viszketést, bizsergést, zsibbadást érzel, lehet, hogy érdemes orvoshoz fordulnod!  

Kövess minket Facebookon is!

www.facebook.com/muscleandfitnesshungary