Így hozd ki a legtöbbet súlyemelő övedből!

Ez a három egyedülálló technika segít neked abban, hogy maximálisan kihasználd a súlyemelő öved!

A súlyemelő övet nem véletlenül tartják  az egyik leghasznosabb eszköznek. Egy tanulmány azonban rávilágít arra, hogy az övet csak és kizárólag a legnehezebb gyakorlatoknál lenne szabad viselnünk, hogy stabilizálja a tartó izmokat.

Ha mégis ragaszkodsz az öv folyamatos viseléséhez az bizony idővel gyengítheti az egyenes és a ferde hasizmot, és a hát alsó szakaszát is.

Ez persze korántsem jelenti azt, hogy ennek a sokoldalú eszköznek csak az emelések során vehetjük hasznát. Íme három eddig ritkán látott gyakorlat, amivel a legtöbbet hozhatod ki magadból és az övedből egyaránt! Vesd be őket a már a következő edzés alkalmával!

Egyik gyakorlatnál sem szükséges nagyon szorosra csatolni az övet, hiszen könnyebben tudsz lélegezni, és jobban dolgozik a hasizom is!

A gyakorlatok

Guggolás övvel

Akassz egy közepes hosszúságú láncot vagy szíjat az övedre, a végére pedig pakolj súlytárcsákat, edzettségi szintednek megfelelően. Hurkold át őket a lánccal vagy szíjjal, állj fel két padra vagy dobozra és mehet is a mély guggolás!

„Szánhúzás”

Készíts öved segítségével egy rögtönzött hámot, úgy, hogy köré tekersz néhány szíjat, vagy láncot, aminek a másik végét egy szánkóhoz vagy egy nagy gumikerékhez rögzíted. Ha ez megvan, mehet is a szánhúzás!

A helyhez kötött sprint

Tekerd körbe a derekadra rögzített övet rugalmas gumikötéllel, majd a kötél másik végét rögzítsd egy stabil ponthoz. Kezd el sprintelni és próbáld legyőzni az ellenállást, ameddig csak tudod! Végezd a gyakorlatot meghatározott ideig, vagy ismételd meg párszor!