Maximumon

A guggolás fej felett tartott rúddal minden olyan izmot megmozgat ami eddig gyenge láncszemnek számított!

Azok, akik váltig állítják, hogy a guggolás árt a térdnek általában ugyanazok, akik azt gondolják, hogy a guggolás fej feletti rúdtartással tönkreteszi a hátunkat. Az igazság ezzel szemben az, hogy ez a gyakorlat csak akkor rossz, ha egy gyenge és instabil alsó háti szakaszt akarsz, valamint csapott, keskeny vállakat, pont amivel az anti-sportolók büszkélkednek.
Ez a gyakorlat épphogy olyan hatást vált ki, amitől megerősödik a deréktáji izomzat, valamint erősíti a vállakat és másodsorban a törzsizmokat is keményen megdolgoztatja. Ha széles fogással tartod a rudat és nagy súlyokkal edzel akkor az előbb említetteken kívül a hátizmokra, a gerinctartóra és persze a combizmokra is jó hatással van. Kövesd lépésről lépésre az alábbi útmutatót a gyakorlat helyes kivitelezéséért, majd válaszd ki valamelyik WOD (Workout of the day) egyikét.

A mozdulatsor:
Ragadj meg egy súlyokkal megpakolt rudat és széles fogással tartva emeld a fejed fölé. Ügyelj arra, hogy a válladat emeld felfelé, miközben a könyököd végig kifelé nézzen, hogy a rudat stabilan tudd tartani és a fejedet picit told előre. Feszítsd meg a has és a váll izmait, hogy a felsőtested végig stabil legyen! Ebből a pozícióból ereszkedj le, csípőből indított mély guggolásba. Ne lepődj meg, két karodat nehéz lesz majd egyenesen tartani, de figyelj rá, hogy mindig nyújtva legyenek. Csípő és farizmaid segítségével emelkedj vissza kiinduló helyzetbe.