A világ legjobb nyújtása

Nincs mindent ideálisan mobilizáló mozdulat, de ha csak egyet választhatnánk, ez lenne az.

Az edzés előtti mobilizálás segíthet megelőzni azokat a sérüléseket, amik hetekre, vagy hónapokra kispadra küldhetnek. Sajnos sokan túl későn ismerik fel a nyújtás szükségességét. „A legtöbben addig hanyagolják a nyújtást, amíg meg nem sérülnek”, mondja Brad Baldwin, a new yorki személyi edző. „Azután persze nekik is egyből fontossá válik. Ha a helyes bemelegítés elhagyására a „nincs időm” a legfőbb kifogásod, akkor a jó hírünk, hogy az izmaid és az ízületeid felkészítéséhez nem kell 20-30 perc. Ennél jóval kevesebb idő elég, hogy megcsináld „a világ legjobb nyújtását”, a hernyót (inch worm), és egy galambpózt – ezekkel az egész testedet „bemozgathatod”. „A világ legjobb nyújtása hatékonyan mobilizálja a gerinc háti (thoracic) szakaszát, és az összetett gyakorlatok előtt bemozgatja az egész gerincet. Felszabadítja a csípődet és megnyújtja a horpaszizmot (a medence gerincről eredő, megrövidülésre hajlamos izmai), így feloldja az alsóháti szakasz merevségét, és megelőzheted a deréksérülést, plusz intenzívebben lábazhatsz.”

 ÍGY CSINÁLD 

Az összetett gyakorlatok előtt csinálj 2x6 ismétlést oldalanként.

 1.  Lépj előre kitörésbe - az első térded 90 fokban álljon, a hátsó térded pedig épp a talaj felett legyen néhány centivel, de ne térdelj le.
 2.  Támaszkodj a hátsó lábad felőli karoddal a földre és a másik karodat nyújtsd a mennyezet felé.
 3.  Tartsd ki 20 másodpercig, majd engedd le a karod az elülső lábad mellé. Ismételd meg a másik oldalra is.