Az Achilles pokla

b_150_100_16777215_00_images_vadli_achilles.jpg

Enyhítsd fájdalmad az alábbi tanácsainkkal.

Az Achilles-ín az egyik leginkább túlerőltetett inaink egyike, aminek krónikus megerőltetése (leggyakrabban futás során) az inak elsorvadásához vezethet, amit orvosi nyelven tendinosis-nek neveznek. A probléma korai szakaszában először gyulladás jelentkezik, amit tenditis-nek, más néven ínhüvely-gyulladásnak hívunk. A rendellenességek fő oka általában a túl merev gastrocnemius nevű izom, amiből a vádlink is felépül. Ez az izom a térd fölött kezdődik, és ha térdünk, vagy a térdben található inak túl kötöttek, akkor a gastrocnemius izmok is túl merevek lesznek.
A vádli rendszeres nyújtása rendkívül fontos az Achilles problémák megelőzésében. Erre a legalkalmasabb pozíció, ha egy fal előtt felvesszük a kitörés alaphelyzetét, úgy hogy a hátsó sarkunkat a talajhoz szorítjuk, hátsó térdünk pedig teljesen nyújtva. A hátsó lábfejed, pont az elől lévő sarkad felé nézzen, ezzel ugyanis intenzívebben nyúlik az Achilles. Az esetben, ha az állandó nyújtáson túl még többet szeretnél tenni inaid egészségéért, akkor egy orvosi szakboltokban beszerezhető éjszakai rögzítő kötést javaslok, ami még tovább nyújtja az Achilles-inakat, alvás közben is.

 Gyors Tény: 
Az Achilles-ín rendellenességek gyakoriak azon dolgozóknál akiknek sokat kell állniuk.