Futtasuk vissza

Súlyemelés előtt vagy után kardiózz? Az M&F kideríti.

Gyakran hallom a fenti kérdést, és jogosan. Egy ideális világban külön napon végeznél súlyzós illetve kardióedzést, vagy legalább különválasztva őket reggel és este. A legtöbbünknek azonban nem adatik meg ez a luxus, ezért a kérdésre a válasz az, hogy attól függ mik a céljaid. A két különféle fizikai aktivitás – súlyzós edzés és kardió – különféleképpen hat az izomsejtjeinkre. Eltérő sejtváltozást követel a tested ellenállásos gyakorlatok végzése során, mint kardió vagy állóképsségnövelés esetén. Amikor egy edzésen belül végzed a két típusú gyakorlatot a két inger törölni akarja egymást. Egy edzésen belül hogyan kéne időzítened?
Ha a célod az izomnövelés, kardióval kezd az edzést. Egy kutatás, amely a hormonális változást figyel
te miközben kardióedzés előzte meg vagy követte a súlyzós gyakorlatokat férfiak esetében, arra jutott, hogy az anabolikus hormonok, mint a tesztoszteron tovább maradtak megemelkedett állapotban, ha a súlyzós gyakorlatokat a kardióedzés után végezték. Néhány bizonyíték alapján ez a nőkre is igaz. Ahhoz, hogy állóképsséget növelj és ne izomtömeget, fordítsd meg a sorrendet: egy másik tanulmány, amely azokra a génekre és jelutakra koncentrált amelyeket a súlyzós és kardióedzés sorrendjének megváltoztatásával aktiválnak megmutatta: nagyobb adaptációs hatása annak a típusú gyakorlatnak van, amellyel befejezed az edzésed. A kardió edzés végén történő végzése a súlyzós edzés anabolikus hatását csökkenti, és megemeli a fehérjelebontást. Míg a súlyzózás edzés végére hagyása elősegíti azoknak a molekuláris folyamatoknak a hosszabb ideig történő aktivitását, amelyek a fehérjeszintézisben vesznek részt.

futopadozas.jpg

 Tökéletes időzítés 
Nem csak kedv kérdése, hogy mikor kardiózol. Mert közvetlen hatással lesz arra, hogy a tested hogyan reagál az edzéseidre.