5 módszer ami megtöri az edzésrutint!

Ne hagyd, hogy a megszokás unalmassá tegye edzésmódszered!

Ésszel edz!

Ezt értheted szó szerint is, hiszen sok edző annyira a mozdulat kivitelezésére, és a helyes technikára fókuszál, hogy elfelejtik az agy és az izmok kapcsolatát. Bizony nagy különbség van a között, amikor a mozdulat elejétől a végéig izomból emeled a súlyt az optimális biomechanikus vonal mentén és amikor mindeközben az agy és izomzat összekapcsolásával meg is feszíted az izmokat.

Amikor bicepszre edzel karhajlításokkal, a hangsúly a bicepsz megdolgoztatásán van és nem a törzshajlításon, vagy azon, hogy a térdek enyhén behajlítva legyenek, vagy hogy húzd magad alá a feneked.

Ha nehezen megy valamelyik gyakorlat, akkor valószínűleg az rontott el valamit, aki először bemutatta neked az általa helyesnek vélt kivitelezést. Ha ez a személy történetesen az edződ volt, akkor lehet itt az ideje keresned egy másikat, de az is lehet, hogy csak túl nehéz még számodra az adott gyakorlat.

Arra koncentrálj, ami valóban működik!

Néhány edzésterv és módszer roppant hatásos, míg mások szimplán nem hozzák meg a kívánt hatást, mindkettőből érdemes levonni a tanulságot. Amikor fejlődsz, tudatosan edzel, és másképp állsz hozzá, mint a legtöbb edzőterembe járó, akik ösztönből dolgoznak, akkor kezdj el bátran jegyzetelni, írd össze, mitől tudnál még feljebb lépni, esélyt sem hagyva a középszerűségnek.

Tudod, hogy testednek (beleértve a stresszhormonok szintjét, és a kortizol szintedet) a súlyzós edzések tesznek a legjobbat, szóval ne köss ki egy CrossFit edzésen csak azért, mert mostanság az a legmenőbb.

Ha már tisztában vagy vele, hogy mi számodra a legideálisabb edzéstípus, akkor miért vesztegetnéd az idődet másra? Persze ez nem jelenti azt, hogy egy új mozgásforma nem hozna eredményt, de amikor edzel, fókuszálj arra, hogy egy adott idő alatt miket kell végrehajtanod, és ne arra, hogy legszívesebben mit csinálnál. Nagy különbség!

Váltogasd az edzéstípusokat!

Az edzésed épp annyira eredményes, mint amennyi időt és energiát belefektetsz. Ami az időt illeti, minél régebb óta jársz edzeni, annál gyakrabban érdemes változtatnod az edzési szokásaidon. Izmaid fejlettsége és a tapasztalat mid mind ezt sugallják, változtatni pedig sokféleképpen tudsz: továbbra is végezheted ugyanazt a gyakorlatot, csak gyorsíts a tempón és növeld az intenzitást, ezáltal több energiát fogsz elhasználni, vagy végezd az eddigi tempóval a gyakorlatokat, csak változtass a végrehajtási módon.

Egy edzésprogram számtalan formában variálható, így hát gyenge kifogás az edzés elhanyagolására az, hogy belefásultál az unalmas össze-vissza edzés csapdájába.

Szánj időt a regenerálódásra!

Még mindig azt gondolod, hogy edzés közben fejlődsz? Nos, a Föld persze nem lapos, de az eredményeid lehetnek azok! Ne feledd, hogy az izmokat a végsőkig leterheled és szinte szétszakítod az edzőteremben. Természetesen minél gyakrabban jársz, annál látványosabb eredményeket érhetsz el, de csak akkor, ha szánsz elég időt a pihenésre és izmaid regenerálódására. Maradjunk realisták, az emberek nagy többsége nehezen tud beiktatni heti 4 vagy 5 edzést, mivel túl elfoglaltak. Fontos, hogy pihenőnapjainkat olyan tudatosan tervezzük meg, mint az edzéseket!

Ha egy négyhetes ciklusban gondolkodsz az edzés terén, akkor érdemes a harmadik hétre, egy úgynevezett „levezető” hétként tekinteni. Mit is jelent mindez? Ezen a héten csökkentsd kicsit a mennyiséget, vagy végezz kevesebb sorozatot, de így is adj bele apait anyait. Attól függően hogy milyen régóta, és éves szinten milyen gyakran edzel érdemes lehet néhány edzésnapot kihagyni 2-3 hetente.

Légy nyitott!

Nagyon sok sporttal és edzésmódszerekkel kapcsolatos képzéseket indító iskola képtelen kitörni az általuk megszokottból, és megrögzülten ragaszkodnak egy bizonyos módszerhez vagy elvhez.

Törj ki a komfortzónádból, és próbálj ki valami újat! Nagyon sok ismert edzőt látunk, akik folyamatosan becsmérlik mások módszereit, anélkül, hogy egyáltalán részt vettek volna valamelyik órájukon vagy képzésükön. Mi azt tanácsoljuk, hogy próbálj ki minél többféle variációt, hogy meglásd, mi az ami számodra a legideálisabb, vagy mi az ami a vendégeidnek, a barátaidnak a leginkább testhezálló. Egy kis nyitottsággal te magad is jobban tudsz majd szelektálni melyik edzésmódszert kövesd, valamint saját edzésprogramodat is hatékonyabban össze tudod majd állítani.