6 hiba, amit soha ne kövess el edzés előtt!

Óvakodj az alábbi edzés előtti bakiktól, hogy valóban a legtöbbet hozd ki a teremben töltött időből

 

Az eredményes edzés buktatói

Rengeteg cikk látott már napvilágot arról, hogyan érdemes felkészülni egy kőkemény edzésre, külön  foglalkoztunk azzal, hogy mit érdemes enni, milyen táplálék kiegészítők használata ajánlott, és hogy milyen módszerekkel tudsz fejben is jelen lenni a teremben. Most azonban egy másik szemszögből vizsgáljuk meg az edzést megelőző időszakot, és összegyűjtöttük azokat a bakikat, vagy rossz szokásokat, amiket feltétlenül el kell kerülnöd, mielőtt nekidurálod magad és a súlyok közé csapsz! Készen állsz? Íme a lista!

 

 

 

Ne aludd túl magad!

Természetesen egy rövid szundítás nyugodtan belefér, hogy feltöltsd magad energiával mielőtt edzeni indulsz, de ha 30 percnél is tovább bóbiskolsz azzal már inkább ellenkező hatást érsz el. Kutatások is bebizonyították, hogy ha csupán 20-30 percre dőlsz le pihenni, azzal növeled az energiaszinted és a koncentrációs képességed is javulni fog, de ha ennél tovább szunyókálsz, akkor a végén még fáradtabbnak és enerváltabbnak fogod magad érezni, mint a „csendes pihenő” előtt.

Edzés előtt ne nyújts!

Nagyon sokáig bevett szokásnak számított az izmok súlyzós edzés előtti statikus nyújtása, ám az elmúlt években a tudósok rájöttek arra, hogy ez egyenesen gátolja a fejlődést. Ha ugyanis a még nem bemelegített izmokat nyújtani kezded, az könnyen különféle sérülésekhez, például izomhúzódáshoz, vagy szakadáshoz vezethet. Ezen kívül az edzés előtt megnyújtott izmaid gyengébben fognak teljesíteni, és nem fogják bírni a súlyzós edzéssel járó terhelést.

Ne végezz magas intenzitású kardió edzést!

Azzal semmi baj nincs, ha közepes intenzitással kardiózol egy keveset bemelegítésképp mielőtt elkezdesz a súlyokkal dolgozni, hiszen ez egy régóta bevált, hatásos módja a zsírégetésnek és felkészíti a testedet az izomépítésre. Viszont a magas intenzitású intervall kardió, más néven HIIT, épp az ellenkező hatást fejti ki. Egészen pontosan csökkenti az energiaszinted, valamint összezavarja a szervezetben lejátszódó anabolikus folyamatokat, ha közvetlenül a súlyzós edzés előtt végezzük

 

Ne stresszelj!

Persze, könnyű ezt mondani, de tudnod kell, hogy a stressz valódi izom-gyilkosnak számít! Amikor valaki sokat idegeskedik és feszült, akkor megemelkedik szervezetében a kortizol nevű hormon szintje, ami gyengíti az izomszöveteket, és arra készteti a testünket, hogy raktározza a zsírt. Továbbá a stressz és bizony az aggódás is megakadályoz bennünket a megfelelő koncentrációban, csökkenti az izomszövetek aktiválódását, és nagy eséllyel még sérüléshez is vezet, mivel stresszesen nem tudunk kellőképp a teljesítményünkre koncentrálni. Azt tanácsoljuk tehát, hogy minden stresszes helyzetet és problémát zárj ki a gondolataidból mielőtt belépsz a terembe.

Ne vidd túlzásba a teljesítmény fokozókat!

Persze némi koffein vagy jó minőségű edzés előtti „bedurrantó” sosem árt, hogy igazán formába lendülj, de azért bánj velük óvatosan! Mértékkel fogyasztva ezek a stimulánsok segíthetnek az energiaszinted növelésében és a jobb koncentráció elérésében, ha viszont túlzásba esel, az könnyen gyors szívdobogáshoz, émelygéshez, hirtelen feszült idegállapothoz, hányingerhez vezethet, ezek pedig egyáltalán nem segítenek egy eredményes edzés elérésében!

Ne edd túl magad!

Az edzés előtti tápanyagbevitel kiemelkedően fontos, ha egy igazán hatékony és eredményes edzés a célod, valamint izmaidnak is szüksége van a megfelelő tápanyagokra a fejlődéshez és a regenerálódáshoz. Teli hassal a terem felé venni az irányt, viszont egyenesen kockázatos! Ha ugyanis teletömöd magad edzés előtt az könnyen gyomorpanaszokat, hasi fájdalmat, émelygést okozhat, és hát valljuk be, hogy ezek közül egyik sem segít egy kőkemény edzés kivitelezésében. Épp ellenkezőleg! Ha a gyomrod tele van, akkor túlterheltté válik és azzal lesz elfoglalva, hogy megeméssze a sok feleslegesen bevitt ételt, ami egyben azzal is jár, hogy több vér áramlik majd a gyomrodba, mint az izmaidba. Ez pedig tudjuk mivel jár: kevésbé leszel robbanékony, edzésed pedig közel sem lesz annyira eredményes!