Így kerüld el az edzőtermi tömeget!

Segítünk a jó időzítésben, hogy sorban állás helyett a legtöbbet hozd ki a napi edzésedből

Egy nemrég készült felmérés szerint Magyarország lakosságának közel 30%-a elhízott és ezzel sajnos az élen állunk az Európai Unión belül. Jó hír azonban, hogy egyre többen kívánnak megszabadulni a nem kívánt túlsúlytól, és pattannak fel a futópadra, vagy ragadnak súlyzót. Igen ám, de mit eredményez mindez az edzőtermekben? Tömeget és sok esetben a kardió gépek előtti kígyózó sorokat! A mámoros újévi fogadalmaknak köszönhetően, főleg január elején, és tavasszal, a bikini szezon előtti nagy hajrában lehet tumultusra számítani.

Egy zsúfolt edzőterem, vagy csoportos óra pedig sokaknak elveszi a kedvét, és inkább legyintve távozva átadják a lehetőséget a sok nagyravágyó fogyókúrázónak, akik egész évi lustálkodásukat pár hónap alatt akarják behozni. Még ennél is demotiválóbb lehet, amikor végig akarsz csinálni egy kemény edzéstervet, de 15 percet kell várnod a futópadra, vagy az elliptikus trénerre. A Fitbit nevű amerikai cég számos különböző forrásból származó és összesített adatot vizsgált meg, hogy megállapítsák melyik idősáv számít igazán csúcsidőnek egy edzőteremben, ezzel is segítve azokat, akik ki akarnak maradni a gépekért történő ádáz csatából.

Az adatok egyértelműen kimutatták, hogy ha közvetlenül a munkaidő utáni idősávban (tehát körülbelül délután fél hat felé) merészkedsz le az edzőterembe, akkor szinte biztos lehetsz benne, hogy várnod kell a gépek használatára. A legjobb időpont ezzel szemben a délután 1 és 4 óra közötti időszak. Persze sokak számára ez munkájukból fakadóan kivitelezhetetlen, így a Fitbit további megoldásokat keresett, és arra az eredményre jutott, hogy a reggel 7 és 8 óra közötti óra a második legideálisabb időpont egy kiadós és tömegmentes edzésre.

Ha számodra mégis a munkaidő végeztével történő edzés az ideálisabb, akkor azt javasoljuk, hogy várd, meg amíg vége a nagy csúcsidős rohamnak, és időzítsd napi edzésed este 7-8 órára, vagy akár még későbbre, hiszen a késő esti órák már általában jóval csendesebbek.

Egy kis statisztika:

  • reggel 6 és 7 óra között: 1,4-szer népszerűbb, mint a csúcsidőszak
  • reggel 9 és délelőtt 11 óra között: 1,8-szor népszerűbb, mint a csúcsidőszak
  • este 6 és 7 óra között: kétszer olyan népszerű, mint a csúcsidő

Természetesen nem mindenki tudja úgy alakítani az időbeosztását, hogy az ezekhez az idősávokhoz igazodjon. Számukra az a jó hírünk, hogy rengeteg olyan mozgásforma létezik, amihez nincs szükség gépekre, vagy különösebb felszerelésre. Igazából, ha a célod tested fitten tartása, ahhoz bőven elegek a saját testsúlyoddal végzett gyakorlatok. Amikor pedig lejutsz a terembe, hozd ki a legtöbbet a rendelkezésedre álló időből és lehetőségekből! Ha esetleg várnod kell valamelyik gépre, akkor se bosszankodj, hiszen számos olyan gyakorlat létezik, amivel hasznosan töltheted ezt a néhány percet is!

Várakozás közben végezz helyben futást, ugróiskolát, vagy képzeletbeli ugrókötelezést, ha a teremben nincs ugrókötél. A saját testsúlyos kardió gyakorlatok, mint például a négyütemű fekvőtámasz, vagy a guggolásból felugrás is remek bemelegítésnek számítanak. Ezek a rövid gyakorlatsorok megemelik a pulzusod, így felkészítik szervezeted a későbbi gépeken végzett munkára, valamint változatosabbá is teszik edzés rutinod. Arra ügyelj, hogy ne veszítsd szem elől a később használni kívánt gépet, hogy az adott pillanatban le tudj rá csapni.

Ezen kívül nagyon sok olyan gép lelhető fel egy edzőteremben, ami valamiért kevésbé népszerű és általában üresen áll. Adj nekik egy esélyt!