6 ok, amiért elkerülnek a várt eredmények

Ne hagyd, hogy a negatív hozzáállás, vagy éppen az alváshiány hátráltassa fejlődésed

Ne add fel!

Végigszenvedtél már számos diétát és úgy érzed, hogy az edzőteremben is erődön felül teljesítesz, mégsem azt látod a tükörben, akit szeretnél? Talán néhány rövid távú célt már elértél, de nem tudtad fenntartani a fejlődésed? Ne aggódj, nem vagy egyedül ezzel az érzéssel! A legtöbben ugyanis keresztülmennek néhány hullámvölgyön, mielőtt rátalálnak a helyes útra.

Az alábbi 6 rossz szokás, vagy beidegződés könnyen eredményezhet stagnálást, vagy a várva várt eredmények elmaradását.

Türelmetlenség önmagaddal szemben

Nagyon fontos, hogy rendelkezz konkrét, kitűzött célokkal, és ismerd a hozzájuk vezető utat is, ha az edzésről van szó. Adj magadnak és a testednek elég időt, hogy elérd a kívánt változást!
Ha egy szigorú diétát követsz, az persze rövid idő alatt látványos eredményeket hozhat, de hosszútávon semmiképp sem megoldás. Helyette inkább térj át egy fenntartható, egészséges és kiegyensúlyozott életmódra. Ezt ugyanis sokáig be tudod majd tartani, és elkerül a drasztikus diéták általános mellékhatása is, a jojó effektus.

Alváshiány

A megfelelő alvás nagy kincs, és elengedhetetlen, ha komoly eredményeket akarsz elérni edzés terén. A regenerálódásnak ugyanis nagy szerepe van a fejlődésben, hiszen izmaink nemcsak a kiegyensúlyozott táplálkozásnak köszönhetően növekednek, hanem a megfelelő mennyiségű pihenés is kulcsfontosságú.
Az alváshiánytól változik az agy aktivitása, és a szellemi képességeink is, amitől könnyen azt tapasztalhatod, hogy egész nap éhes vagy és ilyenkor általában az igazi kalóriabombákat tartalmazó ételeket kívánod, ha nem is tudatosan.
A tanulság tehát, hogy mindenképp szentelj időt a pihenésnek, ha nem akarod, hogy az éjszakázásnak az étrended vagy az edzésed lássa kárát!

Rosszul időzített étkezések

Ha kihagyod a reggelit, vagy átdolgozod az ebédszünetet, ne csodálkozz, ha később mindent fel tudnál falni, ami a kezed ügyébe kerül. Amikor kevesebbet eszel a kelleténél, akkor a tested egyből „éhező üzemmódba” kapcsol és raktározni kezd, anyagcseréd lelassul, és energiád sem lesz edzeni.
Azt javasoljuk, hogy reggelizz bőségesen, és utána is legalább 2-3 óránként egyél egy keveset. Így nem lesznek kilengéseid, nem tör rád semmilyen falásroham, és munkaidőd lejártával energikusan indulhatsz az edzőterem felé.

Túl sok stressz

A krónikus stressz és a negatív gondolatok könnyen túlevésben végződhetnek, mivel így akarod levezetni a felgyülemlett feszültséget. Ráadásul ilyenkor általában az egészségtelen, nem éppen alakbarát ételekre csapsz le. Próbálj ki inkább valamilyen aktív szellemi feltöltődést: meditálj, jógázz, sétálj a parkban, lélegezz mélyeket!

Negatív hozzáállás

Ne feledd, a pozitív gondolatoknak nagy teremtő erejük van! Segítenek még a lehetetlennek tűnő céljaid elérésében is. Tudatosítsd magadban, hogy a lassú víz partot mos, és mindig higgy magadban!

A kitartás hiánya

A kitartásod lehet a kulcs céljaid eléréséhez, és ez sokszor azt jelenti, hogy számos akadályt és nehézséget le kell majd győznöd. Maradj motivált és minden nap tegyél meg apró lépéseket fejlődésed útján. Emlékezz rá hogy már a sikerről és az eredményességről szőtt gondolataiddal is jó úton haladsz!