Kell-e a nyakedzés? Bólogass!

Mert a válasz egy nagy igen! Az alábbi gyakorlatok segítenek, hogy emberi gondolkodásunk központjának tartóoszlopa is testünk többi izmához méltó kiképzésben részesüljön.

Képzelj el egy kigyúrt kétajtós szekrényt gigászi bicepszekkel és roppant vállakkal, felettük gyufa méretű nyakcsökevénnyel. Nevetséges elképzelni, ugye?

Nincs mit tennünk, az ügyeletes alfahím címének elnyeréséért folytatott mindennapos küzdelem a legtermészetesebb férfidolgok egyike. Tudod, mi a közös a kocsmában és a börtönben? A kérdés mindig ugyanaz: ki a ragadozó, és ki az áldozat? Ha nem akarod, hogy rád vadásszanak, tekintélyt parancsoló fizikumot kell építened. A tekintély pedig, mint mondtuk, a nyaknál kezdődik.

NINCS TÖBBÉ GYUFANYAK!

Ahogy a buggyos naci kihagyott lábnapokra enged következtetni, ugyanúgy gyanakvást kelt a túl gyakran viselt garbó is… Nem kifogás, hogy nem létezik „nyakgép”! Az alábbi gyakorlatok mindenféle felszerelés és különösebb időigény nélkül segítenek nyakad hatékony edzésében. Napi 5 perc heti 4 alkalommal, és el lehet felejteni a garbót!

BÓLOGASS!

Nyugodtan bízhatsz a gyakorlat hatékonyságában, hiszen a legkeményebb brazil favelák jiujitsu- és judoharcosai, és Amerika legrázósabb börtöneinek nehézfiúi is előszeretettel alkalmazzák.

HOGYAN VÉGEZD A GYAKORLATOT?

Hanyatt fekve emeld meg a fejed, és érintsd az állad a mellkasodhoz. Végezz 40 ismétlést. Aztán emeld meg a fejed, és fordítsd 40-szer balra, majd 40-szer jobbra. Szintén „emelt fővel” érintsd 40-szer a bal füled a bal válladhoz, majd a jobb füledet a jobb válladhoz. Végezd köredzésként: 2-3x menj végig a gyakorlatokon, és hamar tapasztalni fogod, hogy egyáltalán nem olyan könnyű, amilyennek elsőre tűnik! Végezd el heti 3-4 alkalommal, és garantált lesz a változás!