Nem megy a fekvenyomás? Segítünk!

Állíts fel újabb személyes rekordot gumiszalag vagy katapult segítségével!

 

HOL A HIBA?

Könnyen lehet, hogy a várt eredmény helytelen technikádnak köszönetően maradt el. A profik általában úgy teszik hatékonnyá a fekvenyomásokat, hogy szinte megpróbálják szétszakítani a rudat, így a felsőhátat és tricepszet a lehető legjobban bevonják a munkába. Persze ha nincs még nagy gyakorlatod, a fejed fölött Damoklész kardjaként fenyegető néhányszáz kiló elég könnyen feledtetheti veled az okos technikai fogást. Ilyenkor jön képbe a gumiszalag, melynek segítségével az egész gyakorlat során végig megfeszítve tarthatod izmaidat, és hozzászoktathatod tested a helyes rutinhoz!

HOGYAN CSINÁLD?

Fogj egy végtelen elasztikus edzőszalagot, és egyik végét hurkold át a csuklódon, majd tekerj rajta egyet úgy, hogy nyolcast formázzon, a másik végével pedig hurkold át a másik csuklód. Így összességében “X” alakot kapsz. Cél, hogy a rúd megfogásakor a szalag éppen annyira legyen feszes, hogy erőt kelljen kifejtened ahhoz, hogy a karokat megfelelő távolságba helyezd. Jól szorítsd meg a rudat, hogy a hát és a tricepsz is megfeszüljön, és végezd el a kitűzött ismétléseket.

Ha néhány hétig használod a szalagot, a tested egyszerűen hozzászokik a megfelelő izmok megfeszítéséhez, és magától megtanulja a helyes technikát. Ettől kezdve sokkal nagyobb erőt tudsz majd kifejteni, és az eredmény is hamarabb látszik majd! A végtelen végű gumiszalag helyett használhatsz kifejezetten erre a célra gyártott katapultot is, amelynek két végét még egyszerűbben a karodra hurkolhatod.