Semmit sem ér az edzésed alvás nélkül! + egyéb praktikák

A regeneráció 6 alapszabálya: Mike O’Hearn négyszeres Mr. Universe tuti tippjei!

Az edzés fontos, de nem minden. Távol álljon tőlünk, hogy vitatkozni akarjunk azzal, hogy rendszeres és kemény edzés nélkül nemigen számíthatsz látványos eredményekre, de az is igaz, hogy legalább ennyire sokat nyom a latban, ha hallgatsz a testedre, és minden alkalmat megragadsz az edzések közti regenerációra. A következőkben Mike O’Hearn osztja meg velünk azt a hat alapelvet, amelyeknek négyszeres Mr. Natural Universe címét, és jóval 40 fölött is kifogástalan fizikumát köszönheti, és amelyeket legalább olyan fontosnak tart, mint magát az edzést.

Néhányuk, mint az elegendő alvás és nyújtás, teljesen ingyen van. Az olyanokért viszont, mint a kiropraktika és az akupunktúra, fizetni kell, de mindegyikbe érdemes befektetned, ha el akarod érni a célod! A fő, hogy nyitott szemmel járj, és merd kipróbálni az újdonságokat, hiszen sosem tudhatod, nálad mi működik a legjobban, ha nem kísérletezel! Mindennek adj esélyt!

1. ALVÁS

A népszerű tévhittel ellentétben az alváshiányt nem lehet „bepótolni”, az elmaradás behozhatatlan, mert a testünk egyszerűen nem így működik. Még egy felnőttnek is legalább napi 8-10 óra alvásra volna szüksége. Tekints az alvásra úgy, mintha az edzés része lenne, és igyekezz ugyanúgy előre ütemezni, mint az edzéseket.  

massage.jpg

2. MASSZÁS

A legtöbben halogatják, és csak végső kétségbeesésükben szánják rá magukat, amikor már mozdulni is alig bírnak a fájdalomtól. Hogy ne járj így, egyszer-kétszer megelőző jelleggel is megmasszíroztathatod magad. Mike a mélyszöveti és relaxáló masszázsra esküszik, amelyek a mélyebben fekvő letapadt izomszöveteket is fellazítják, így megszüntetik a merevséget, növelheted az izmok mozgástartományát és ezzel fajlagos teljesítményét, azaz hatékonyabb fejlődést eredményeznek.

3. KIROPRAKTIKA

A hosszú évek során végzett nehéz emelések a gerincedre és az ízületeidre iszonyatos terhet rónak. A kiropraktika, alatt valamiféle orvosi csontkovácsolást kell érteni, amely hazánkban alternatív gyógymódnak számít, de számos országban a hivatalos praxis része. Célja a gerincoszlop és az ízületek normális, egészséges állapotának helyreállítása, de a komolyabb sérülések megelőzésére is kiválóan alkalmas prevenciós módszer.

Accupuncture.jpg

4. AKUPUNKTÚRA

Az akupunktúra ellazítja az izmokat, oldja a feszültséget, és segít megszabadulni a méreganyagoktól. Mike egy-egy megterhelőbb edzés után rendszeresen jár akupunktúrás kezelésre, és azt vallja, hogy utána teljességgel újjászületik.

5. NYÚJTÁS

Ne közvetlenül edzés előtt nyújts, mert kimutatták, hogy időszakosan csökkenti a teljesítőképességet. Viszont, mivel valóban fontos, hogy megtartsd a rugalmasságod, legjobb, ha lefekvés előtt 20 perc nyújtást végzel. Segítségedre lehet egy szivacshenger, amit akár magadnak is elkészíthetsz.

Swim.jpg

6. ÚSZÁS

Az alacsony intenzitású kardióedzésnek is megvan a maga helye. Az úszás azért egyedülálló, mert súlyterhelés nélkül mozgatja át az ízületeket (ráadásul a teljes mozgástartományban), oldja a merevséget, és szinte megnyitja a testet.

Kövess minket Facebookon is!

https://www.facebook.com/muscleandfitnesshungary