4 dolog, ami nem hiányozhat az edzőtáskádból

Ezeket sose felejtsd otthon!

Lássuk csak.

Edzés előtti snack… megvan.

Edzés előtti tápkieg... megvan.

Innivaló… megvan.

Mi kell még? Annyi ember szaladgál trendibbnél trendibb sporttáskákkal, de vajon minden szükségeset becsomagoltak? Ez a 4 szükséges kiegészítő segít megelőzni a kényelmetlenségeket, és magasabb fokozatba kapcsolni!

1. CIPŐ

Elég gyakran alábecsüljük, pedig a megfelelő lábbeli az emelések egyik legfontosabb kelléke. A stabil állás ugyanis a gyakorlat szabályos formájának alapja, ezáltal teljesítményed meghatározója, mivel segítségével sokkal nagyobb erőt tudsz kifejteni. Ha nincs is speciális súlyemelő cipőd, igyekezz kemény és stabil talpú verziót választani, ne valami divatos légtalpú futóalkalmatosságot, mert guggoláskor fölborulsz, mint a büdösbogár (a szerk.)

2. SÚLYEMELŐÖV

A jó minőségű emelőöv szintén életmentő lehet. Javítja a teljesítményt, védi a törzsed és a derekad. Segítségével jobban megfeszítheted a has és törzs izmait,  azaz az egész törzsed stabilizálod, és biztonságosan bánhatsz a nagyobb súlyokkal is. Persze nem kell túl sok a jóból, mert ha túl sokat viseled az övet, akkor beszűkülhet a mozgástartomány, és le is gyengülhet a törzsed. Ha viszont a legújabb egyismétléses maximumodra készülsz, jobban teszed, ha felcsatolod.

3. GURTNI

Szintén javasolt biztonsági kellék, amely segít fogást találni a súlyon. A fogás gyengesége sokaknak szenvedést okoz, mert visszaveti a teljesítményt, akkor is, ha a célizom egyébként terhelhetőbb lenne. A gurtni segítségével több ismétlést végezhetsz anélkül, hogy az a technika rovására menne, ezáltal jobban tudsz koncentrálni a célizmokra, és a sérülés kockázata is csökken. De akárcsak az övnél, itt is figyelned kell, hogy ne vidd túlzásba. Ha mindig a gurtnira bízod magad, nem fog fejlődni a fogáserőd. Köztes megoldásnak kipróbálhatod, hogy az egyes gyakorlatok utolsó két sorozatánál alkalmazod őket.

Ha viszont kifejezetten a fogáserődön szeretnél javítani, tanulj egy profi erősembertől!

4. KRÉTAPOR / KESZTYŰ

Az legtöbb teremben nem nagyon használják, főleg higiéniai okokból, viszont  tény, hogy ez is nagy mértékben javítja a fogás stabilitását, hiszen az izzadt és nedves tenyér csúszós is instabil. Ez a kis nedvesség épp elég ahhoz, hogy elveszítsd a fogást a súlyzón. A kréta, illetve a magnéziumpor nagy előnye, hogy védi a bőrt a sérülésektől, horzsolásoktól, ráadásul felszívja az izzadtságot. Ha viszont krétát használsz, ne felejtsd el magad után letisztítani az eszközöket! Ha mégsem vállalod be a krétát, használj kesztyűt!

Kövess minket Facebookon is!

https://www.facebook.com/muscleandfitnesshungary