6 tipp a téli plusz kilók ellen

Itt a tél, jönnek a csikorgó mínuszok, de ha nem vigyázol, velük együtt érkeznek az alattomos pluszok is…

Pontosan olyanok vagyunk, mint a medvék: a hideg időben elraktározzuk a felesleget. A tudományos kutatások eredményei tökéletesen egybehangoznak a hétköznapi tapasztalattal, miszerint a karácsonyi időszakban hajlamosabbak vagyunk a hízásra. Ez egyáltalán nem meglepő, ha az ünnepekkor elfogyasztott ételmennyiséget nézzük. A nagy családi eszem-iszomokhoz párosul az a sajnálatos tény is, hogy hidegben egyébként is többet eszünk, és kevesebbet mozgunk.

Mi tehát a megoldás? Szállj le a kanapéról, hogy megfelelő táplálkozási és edzéstervvel átvészelhesd a „nehéz” időszakot.

winter.jpg

MARADJ AKTÍV!

A napok egyre rövidebbek és sötétebbek, így nem csoda, hogy hajlamosak vagyunk az edzésidőből lecsípni, ráadásul a konyha is egyre nagyobb veszélyeket rejt. Érdemes viszont megfontolni, hogy a termen kívül is van élet, és a tél is számos izgalmas sportlehetőséget kínál. Sétálj, korcsolyázz, síelj, de ha mégis inkább bent maradnál a melegben, próbáld ki a falmászást vagy valami más újdonságot, mert a változatossággal jelentősen javíthatod a közérzeted is. És persze azt sem feledd, hogy itt a karácsony, azaz van ürügyed bővíteni a felszerelésedet.

TÖMD MAGAD ÉRTÉKES TÁPANYAGOKKAL!

A citrus- és gyökérfélék például kiválóan hozzájárulnak formád és egészséged téli megőrzéséhez. Sok és értékes makrotápanyagban és rostban gazdag étrendet érdemes követned. Adott esetben egy 5 perces zacskós levest is felturbózhatsz egy kis répával vagy póréhagymával, krumpli helyett pedig a zöldségeket is kisütheted. Kihasználhatod az idénygyümölcsök és –zöldségek adta alternatívákat is. Íme néhány variáció sütőtökre.

VÁLASSZ DIÉTÁS ALTERNATÍVÁKAT!

Persze nem könnyű tisztán étkezni, ha a szezon favoritjai nem éppen a könnyű, kalóriaszegény étkek, hanem inkább cukros-édes finomságok, tele vajjal és fehér liszttel. Ahelyett, hogy lemondanál a megannyi jó falatról, inkább könnyíts a fogásokon egészségesebb alternatívákkal. Tejföl és majonéz helyett használj joghurtot, a shake-eket és forró csokikat készítsd mandulatejből, a süteményekbe több tölteléket és kevesebb tésztát rakj (ez nem is hangzik rosszul), és a sült tészták cukor- és zsiradékadagját csökkentheted például almaszósz hozzáadásával. Adj az élvezeteknek, és az ízeket fokozd cukor helyett fűszerekkel!

Party Platter_0.jpg

TERVEZZ ELŐRE!

Ez olyan általános tanács, amit nem csak karácsonykor, de bármely jeles alkalmon kapóra jöhet. A stratégia a következő: a nagy esemény előtt 1 órával iktass be egy fehérjében és rostban gazdag kis étkezést, ha mást nem, tömj be egy banánt vagy fehérjeszeletet. Ha nem kopogó szemekkel érkezel a lakomára, kisebb az esélye, hogy ájultra zabálod magad. A másik fontos dolog pedig, hogy ne foszd meg magad teljesen az élvezetektől! Egy kis desszert simán belefér: tudományos kutatások is kimutatták, hogy a teljes önmegtartóztatás hosszabb távon hajlamosabbá tesz a habzsolásra. A határtartást segítheti, ha kisebb tányért választasz, amire kevesebb csemegét tudsz felhalmozni (optikailag mégis többnek tűnik majd), és az is, ha lassan eszel. Végül, de nem utolsósorban inkább a társaságra koncentrálj, ne az evésre! Társalogj, cserélj eszmét, váltsd meg a világot, annál lassabban tömöd a majmot.

NE VIDD MAGAD A KÍSÉRTÉSBE!

Ne nehezítsd a dolgot kísértéssel teli konyhával! Először is készíts egy tekintélyes listát, és akkor célozd meg a boltot, amikor tudod, hogy egyébként is sietned kell. Így kevésbé csábulsz majd el az akciók, leárazások és mindenféle alak- és pénztárcagyilkos marketingfogások között. Egészséges snackekből is jócskán betárazhatsz a kívánósabb időkre. Egy mutatós tál gyümölcs mindig legyen kéznél, ha rád törne a sóvárgás. A maradékokat nyugodt szívvel becsomagolhatod a vendégeknek útravalóul.

ELLENŐRIZD MAGAD!

Az egyszerű oldschool módszert alkalmazva vezethetsz naplót, de számos telefonos applikáció is létezik, amelyek segítségével nyomon követheted a fejlődésed, és ellenőrizheted, betartottad-e saját aznapi előírásaidat.

Kövess minket Facebookon is!

https://www.facebook.com/muscleandfitnesshungary/