Gyúrós rutin: 6 tipp a nagyoktól

Ha a tapasztaltakra hallgatsz, rengeteg kidobott időtől, fölösleges fáradtságtól és persze sérüléstől kímélheted meg magad!

 

KÖVESD AZ ÚTMUTATÁST!

Minél több és alaposabb tapasztalatot gyűjtesz a vasakról, egyre inkább azon kapod majd magad, hogy hosszú távú célok helyett inkább a szokásaid és rendszeres rutinod kialakítására koncentrálsz. Ettől persze a régi motorosoknak is lehetnek messzemenő elképzeléseik, de nem riadnak meg a gondolattól, hogy inkább a jelen pillanatra koncentráljanak, hiszen már jól tudják, hogy a mindennapi  apró kitűzések visznek a legmesszebbre. A cél meghatározása önmagában nem hoz izomnövekedést. Fogadd meg a vén rókák tanácsait, és tökéletesen kialakított napi rutinnal kövezd ki az utad az áhított sikerhez!

calendar.jpg

ELLENŐRIZD MAGAD!

A termek veteránjai egy pillanatra sem tévesztik szem elől A Célt,  és a vele kapcsolatos legkisebb részlet sem kerüli el a figyelmüket: legyen az napi 200 g fehérje, 4 liter víz, 5 étkezés vagy éppen a vállnap kihívásai. Ha a felsőtestre koncentrálnak, átgondolják, milyen gyakorlatokra lesz szükségük az egyes az egyes területek fejlesztéséhez, a nap melyik szakában és mennyi ideig fognak edzeni. Teszik mindezt azért, hogy folyamatosan emlékeztessék magukat aznapi agendájukra, hogy a végül mindent nyugodt szívvel kipipálhassanak.

TARTSD MAGAD MOZGÁSBAN!

Ma már nem azokat az időket éljük, amikor a testépítők és erőemelők azon aggodalmaskodnak, hogy a kiegészítő mozgásformák az izomtömeg rovására mennek.  Persze a túledzés visszavetheti a fejlődést, és az elegendő pihenést nem lehet elégszer hangsúlyozni, de az aktív, mozgékony életforma még tovább energetizál, és jót tesz a közérzetnek. A legavatottabb vasazók is szívesen sportolnak nap mint nap. Te is válassz magadnak inspiráló elfoglaltságot: sétálj egyet, nyújts, jógázz, vagy amit éppen testhezállónak érzel.

mirror_2.jpg

FIGYELD MAGAD!

Attól még, hogy a változás nem egyik napról a másikra áll be, rendkívül fontos, hogy folyamatosan monitorozd magad, és észrevedd az apróbb különbségeket is. Félre ne értsd, nem arra buzdítunk, hogy órák hosszat páváskodj és szelfizz a tükör előtt, inkább arra, hogy légy résen, különösen az érzékeny, esetleg fájdalmasan vagy nehezebben mozgatható területekre, aszimmetriákra, esetleg gyanús elváltozásokra, mert ezzel rengeteg későbbi sérülést előzhetsz meg. Ezekből tudhatod, mikor van szükséged pihenésre, és mikor fordulj orvoshoz. Persze esztétikai szempontból is előnyös, ha őszinte vagy magaddal a kondícióddal kapcsolatban.  

VEZESS NAPLÓT!

Ha hiszed, ha nem, hosszú távon a „gyúrási napló” az egyik legjobb megoldás. Segít visszaemlékezni, mi az, amit sikerült megvalósítanod, mi az, ami nehézséget okozott, és könnyebben kitapasztalod, melyik módszer működött, és melyik kevésbé. A sikereket is elkönyvelheted, és tudatosíthatod tipikus hibáidat is. Ha folyamatosan nyomon követed a fejlődésed, a diétát, az alvást, a sérüléseket, az ismétlések és szettek rendszerét, és főként azt, hogy hogyan érezted magad edzés közben, őrületes mennyiségű időt, pénzt (és balesetet) spórolhatsz meg.

Massage2.jpg

GONDOSKODJ A TESTEDRŐL!

A gyúrás sokkal több a vasak emelgetésénél és a növekedés fetisizálásánál. Persze egy egészséges húszéves szervezet szinte nem ismer határokat, de aki már 10 éve keményen edz, tuti, hogy felhalmozott néhány sérülést és érzékeny pontot. Fontos, hogy ne hajtsd túl magad, és kellő gondot fordíts a regenerációra, nyújtásra, pihenésre, lazításra. Egy sófürdő, szivacshenger, masszázs vagy jóga csodákra képes. Lehet, hogy egy ifjú titán szemével badarságnak tűnik, de ha jól meggoldolod, a profi sportolók is élnek ezekkel a lehetőségekkel. Az izomtömeg növelése szép cél, de ha komolyan és hosszú távra tervezel a testépítéssel foglalkozni, bizony nap mint nap gondoskodnod kell a testedről. Olvasd el Mike O'Hearn négyszeres Mr. Universe regenerációs alapszabályait is!

LÉGY KÖVETKEZETES!

A rutinos súlyemelgetők többsége tényleg életmódnak tekinti a gyúrást. Tudják, hogy a kellő mennyiségű folyadék és alvás, a tiszta étkezés, és a biztonságos, szabályos edzés csak akkor kifizetődő, ha következetesen tartják hozzá magukat. Persze mindenkivel előfordul, hogy egy-egy edzés vagy étkezés kimarad, esetleg becsúszik egy kiadós csalókaja, de tudják, hogy sokszor egymás után nem éri meg letérni az útról, mert nagyon nehéz visszatalálni. A gyakorlottaknak nem szokása hosszabb időre kihagyni az edzést, vagy nem figyelni a diétára. Minden nap eszükbe jut, míg szép lassan olyanná válik, mint a zuhanyzás vagy a fogmosás. Ha te is nap mint nap teszel azért hogy  javítsd a kondíciód, akkor lassan készen állsz, hogy belépj a vastestvériségbe!

Kövess minket Facebookon is!

https://www.facebook.com/muscleandfitnesshungary