A 6 legjobb nehézsúlyú gyakorlat!

Válassz veszélymentes és élvezetes súlyemelő gyakorlatokat!

„Go heavy or go home!” - Hirdeti megannyi kigyúrt felsőtesten feszülő póló. A mindent vagy semmit elvét előszeretettel hangoztatják az erőemelők körében is, ami abban az értelemben igaz is, hogy igenis el kell menned a határaidig, és kihívás elé állítani magad, de vajon mennyit és hogyan szabad kockáztatnunk? Szép dolog nehéz célokat kitűznünk magunk elé, de hiába a nagy ambíció, ha egy vakmerőségből fakadó komoly sérülés miatt hónapokig nem edzhetsz, és ez még nem a legrosszabb, ami történhet…

Akkor mégis mi a megoldás? Mikor mondhatjuk, hogy a nehéz súlyt is biztonsággal meg tudjuk emelni? Sajnos mai társadalmunkban hajlamosak vagyunk a fontos dolgokat is leegyszerűsíteni, pedig a válasz erre is elég összetett. Függ a az erődtől és erőnlétedtől, a hangulatodtól, a koncentrációtól, de legfőképpen a gyakorlat jellegétől és a helyes technikától. Okosan megválasztott mozgássorokat megfelelő formában végezve még a nehezebb súlyokat is veszélytelenül megemelheted. Nyugi, csak higgadtan.

Lássuk hát azokat a gyakorlatokat, amelyeket a legnagyobb súlyokkal is viszonylag biztonságosan végezhetsz, ha odafigyelsz! Meglátod, még a végén élvezni is fogod! 

front-squat_1.jpg

GUGGOLÁS

A statisztikák nem hazudnak. Ha nincs komolyabb hát-, csípő- vagy térdsérülésed és megfelelő technikával (egyenes derékkal) végzed, nehéz súllyal is biztonsággal guggolhatsz!

columbu-franco-bench.jpg

FEKVENYOMÁS

Ha a vállad és a könyököd egészséges, nem kell tartanod a fekvenyomástól. Helyes technikával (nem túl széles, szimmetrikus fogással, nem széttárva a könyököd), és nem túl fáradtan nehezebb súlyokkal is nyugodtan próbálkozhatsz.

heavy-deadlift.jpg

FELHÚZÁS

Ha nem szokott fájni a hátad, térded és a csípőd, és nincs nagyobb sérülésed, a felhúzás is biztonságos opció lehet.

Clean.jpg

FELVÉTEL ÉS LÖKÉS

Ha ismered a technikát, az olimpiai emelésekben is bízhatsz. Nem árt, ha tudod, hogy nemcsak az edzésen, de a versenyeken is alacsonyabb a sérülések veszélye, mint jópár hagyományos sportágban.

Snatch_2.jpg

SZAKÍTÁS

A statisztikák a szakítást sem sorolják a legveszélyesebb gyakorlatok közé, ha egészséges vagy, és nincs a mozgásodat korlátozó sérülésed. Megfelelő feszítéssel és lendülettel egyáltalán nem olyan nehéz, mint amennyire látványos!

sled-drag_0.jpg

SZÁN-  ÉS SÚLYHÚZÁS

Nem csak a bivalyerős combok záloga, de kifejezetten biztonságos gyakorlat. Bátran próbálkozhatsz nehéz súlyokkal is, ráadásul kreatív megoldásokkal izgalmassá teheted.

barbell-squat-chains.jpg

ZÁRÓGONDOLATOK

A nehéz súlyok emelése az izomtömeg mellett az önbizalmad is növeli, ennek tetejébe sok más sportághoz képest is viszonylag kockázatmentesnek mondható. Ha nincs előzetes sérülésed, megfelelő gyakorlatválasztással és technikával nincs mitől félned.