Edzés mozgás nélkül?

Kiba dachi – te meddig bírod?

A kiba dachi szó szerint hard core kihívás a törzsednek, ráadásul szuper zsírégető, és kiváló eszköze stabilitásod növelésének!

Fogadjunk, hogy könnyebb 200 kilóval leguggolni, mint ezt a pozíciót néhány percig megtartani?
A kínaiak mabúnak, a japánok kiba dachinak, az indonézek kuda-kudának hívják, és számos keleti harcművészet, többek közt a kung-fu és a karate egyik alapállása. Mi leginkább lovagló állásként ismerjük, és még ha nem is űzzük a fent említett sportokat, akkor is érdemes az edzésbe építenünk a kitartás javítására. A kiba dachi valódi kihívást jelent az alsótest és a törzs izmai számára. Vajon te meddig bírod?

A POZÍCIÓ

1. Állj vállszélesnél kicsit nagyobb terpeszbe úgy, hogy a térdek és a lábfejed enyhén kifelé nézzenek.
2. Ereszkedj le a szumóguggoláshoz hasonló pozícióba, szinte párhuzamosig.
3. A plankighez hasonlóan próbáld a pozíciót a lehető legtöbb ideig kitartani.
4. Hunyd be a szemed, koncentrálj a légzésedre, és próbálj relaxálni. Kapcsold ki az agyad!

Jegyezd meg, mennyi ideig bírtad, és tűzd ki, hogy a következő edzésen néhány másodperccel még hosszabb ideig fogod kitartani.

Nehezítésképpen a kezedbe foghatsz egy medicinlabdát, kettlebellt vagy egykezes súlyzót, mialatt tartod magad.


ELŐNYEI

Meglátod, ez a gyakorlat csodát tesz a farizommal, a combhajlítóval és –feszítővel, és a törzseddel is. Ráadásul (mint általában a keleti sportok), a lelkednek is jó: koncentráltabbá és kitartóbbá tesz. Amikor már nagyon úgy érzed, hogy égnek az izmaid, és bármit megtennél, hogy abbahagyhasd, igyekezz kondicionálni magad, hogy még mélyebbre áss, és küzdj meg a fájdalommal. Akaratod és a kitartásod erősítése ösztönző hatással lesz az általános teljesítményedre, és természetesen az eredményeidre is!