Kalóriagyilkos téli munkák - Duplán hasznos!

Gyújtsd be a zsírégető kemencét, mert a hideg időben aligha lesz szükséged az úszógumikra!

Ahogy közelegnek a mínuszok, a termek kényelmes, hívogató melege egyre erősebb motivációt jelent a felesleges kalóriák elégetésére. Ettől függetlenül korántsem kell azt gondolnod, hogy ez az egyetlen módszer arra, hogy a zimankós időben se raktározz el túl sok tápanyagot! Ha jobban beleássuk magunkat a témába, tulajdonképpen azt is mondhatjuk, hogy az őszi-téli hónapok tálcán kínálják a jobbnál jobb zsírégető kerti munkákat.  

Persze a hólapátolás nem feltétlenül helyettesít egy kiadós mellnapot, de az fix, hogy kemény munkára fogja az izmaidat, és kíméletlenül gyilkolja a kalóriákat, miközben – és ez sem utolsó szempont – időt takarítasz meg, hiszen elvégzed az egyébként is szükséges ház körüli teendőket. Íme néhány emlékeztető tippünk.

GEREBLYÉZD ÖSSZE A LEVELEKET!

A család és a szomszédok boldogok lesznek, te pedig óránként 3-400 kalóriát égethetsz el felsőtest-edzésed e masszív kiegészítőjével a jó levegőn.

LAPÁTOLJ HAVAT!

Idén még nem volt példa rá, de hamarosan esni kezd a hó, amit nem csak azért érdemes ellapátolnod, hogy ne ezen bukjon el a szomszédokkal ápolt jó viszony, hanem azért is, mert 1-1 becsületes munkaórára mintegy 400-500 elégetett kalóriát könyvelhetsz el. 15 perces etapokban magas intenzitású intervallumedzéssé alakíthatod. Ha nem akarsz másnap éktelen hátfájásra gondolni, ügyelj, hogy előtte alapos nyújtásba kezdj.

chop-wood.jpg

APRÍTS FÁT!

Otthon, vidéken a nyaralóban, vagy a haverokkal szalonnasütéskor a favágással szintén óránként 400-500 kalóriát égethetsz el, nem beszélve arról, hogy a fejszelendítgetés az egyik legbrutálisabb törzserősítő gyakorlat.

CIPELD!

Ha már annyi fát sikerült felaprítanod, hogy a kemence hetekig vígan pattoghat, a legfontosabb, hogy száraz helyre kerüljön. A teher méretétől és a távolságtól függően óránként így is 350-500 kalóriát égethetsz el, és a vállizmoktól a vádliig az összes nagyobb izomcsoportot megmozgathatod, ráadásul igen nemes cél érdekében.

scrape-ice.jpg

KAPARD A JEGET!

Egyetértünk: undorító! De cserébe bedurrantja a karokat és a deltákat, és tizedeli a kalóriákat. Fél órás munkabéred: mínusz 100 kalória. Fontos viszont, hogy mindenképp kesztyűben csináld.

IRÁNY A TETŐ!

A levélhulladék- és hótömítette ereszcsatora később sok bosszúságot fog okozni, és a gatyádat is ráfizeted, ha nem rendezed el időben. Mássz a létrára, és végezd el az éves karbantartást! Ez sem a legszexibb feladat, de  nem csak a későbbi költségmegtakarítás, hanem a közben elillanó 200 kalória miatt is megéri.

Ha ennél is bevállalósabb vagy, egy-egy tartósabb hóesést követően a tetőre is felmászhatsz egy lapát társaságában. Talán nem szorul különösebb magyarázatra, mekkora veszélyt hárítasz el, ráadásul a teljes testet kondicionáló „extrémsport” 250 kalóriádba kerül óránként. Figyelj, hová lépsz, győződj meg a biztonságos körülményekről, és csak akkor kezdd el a munkálatokat, ha már teljesen elállt a hóesés, máskülönben könnyen olyan helyzetbe kerülhetsz, hogy kisebb gondod is nagyobb lesz annál, mint hogy mennyi hó van a tetődön.

Kövess minket Facebookon is!

https://www.facebook.com/muscleandfitnesshungary