7 dolog, amit a hasizomról tudnod kell

Érdekes tények, amelyekkel nem árt tisztában lenned!

 

A 3 LEGJOBB SAJÁT TESTSÚLLYAL VÉGZETT HASGYAKORLAT

  • fordított hasprés-variációk
  • biciklis hasprés
  • hasprés-variációk fitlabdával

NAPI RUTIN

Gino Caccavale, a Muscle & Fitness Hers egyik szakmai felelőse heti négyszer napi két hasizomgyakorlatot javasol, és mindkettőből leaglább 3-4 x 15-25 ismétlést (se többet, se kevesebbet), ha kell, súlyterheléssel. 

abs01.jpg

AZ IZMOK MUNKÁJA

Bizonyára tisztában vagy azzal, hogy a hasprések és felülések többsége a has felső, míg a lábemelések leginkább az alsó részét dolgozzák meg (persze a kombinációk függvényében.) Kevesebben tudják azonban, hogy a has nehezebben fejlődő részei, például a nehezen fejlődő oldalsó hasizmok esetében a gyors ismétlések a legcélravezetőbbek.

A VILÁG LEGHOSSZABB PLANKJAI

Ha már 10-15 percen keresztül is képes vagy megtartani magad, megnyugodhatsz abban, hogy van hová fejlődnöd, hiszen az eddigi csúcstartó egy kínai férfi, Mao Weidong volt, aki rekordját 2014. szeptember 26-án állította fel 4 óra 26 perccel, felesége  születésnapjának (ápr. 26.) emléket állítva. Az 57 éves amerikai veterán George Hood aztán rajta is túltett, méghozá 5 óra 15 perc 15 másodperccel!

abs06.jpg

MELY IZOMKRÓL BESZÉLÜNK?

Íme a has izmai:

  • musculus rectus abdominis (egyenes hasizom)
  • musculus obliquus extrenus abdominis (külső ferde hasizom)
  • musculus obliquus internus abdominis (belső ferde hasizom)
  • musculus transversus abdominis (haránt hasizom)
  • musculus quadratus lumborum (négyszögű ágyékizom)

A HAS SZÜLÉS UTÁN

A szülés után általában legalább 4-6 hetet érdemes várni, amíg el lehet kezdeni a célzott hasedzést.

Tudj meg még többet a szülés utáni edzésről itt!

abs02.jpg

SZAKIRODALOM

Az Amazonon mintegy 16780 kifejezetten a hassal kapcsolatos angol nyelvű szakirodalmat számol, a Google-ben pedig havonta 1,2 millió keresést indítanak az angol „six-pack” (kockahas) kifejezéssel.

Kövess minket Facebookon is!

www.facebook.com/muscleandfitnesshungary