"Kitartás" az erős hasizom titka

A törzsdöntés 45 fokos szögig már minden bizonnyal a kisujjadban van, eljött hát az ideje, hogy kipróbáld a nehezített verziót, hadd dolgozzon az a has és törzsizom, valamint az alsó háti szakasz!

A gyakorlat: törzsdöntés derékszögig

A 90 fokos szögig történő törzsdöntés bizony kemény feladat elé állítja a guggolásoknál és emeléseknél dolgozó izmokat. A pozíció megtartása a mozdulatsor végén egy remek módja annak, hogy teszteld törzsizmaid erősségét és fejlettségét. Ha nem tudod legalább 60 másodpercig megfeszítve tartani a tested, akkor gyakorold! Az edzésed legelején próbáld meg megtartani a képen is látható testhelyzetet ameddig csak tudod. Ezzel a gyakorlattal egyrészt csökkented a hátfájás kialakulásának kockázatát, másrészt hamarosan kidolgozottabb, kockásabb hasizmokat látsz majd a tükörben!

Gyorstipp

A farizmokat, valamint a törzsedet végig tartsd megfeszítve a gyakorlat során. A mozdulat végén a felsőtested legyen teljesen egyenes, és ne nézz fel, inkább előre nézzen a tekinteted.


1. Helyezkedj el a hátizom erősítő padon egy biztos kiinduló helyzetbe. A pad támláját úgy állítsd be, hogy az a combod felső részénél, vagy inkább középtájékon helyezkedjen el, így a csípőd is bekapcsolódik majd a mozdulatba.


2. Farizmodat szorítsd össze, majd emelkedj fel csípőből, amíg a felsőtested párhuzamos nem lesz a talajjal. Tartsd meg ezt a testhelyzetet, ameddig csak tudod. Hátad maradjon egyenes, ne domborítsd vagy homoríts, tekinteted pedig nézzen végig előre, ne emeld fel a fejed!