Hátkímélő emelés trapézrúddal

Ez a speciális rúd segít hogy kőkeményen dolgozzon a farizom és a combhajlító, viszont elkerülhető vele a későbbi kínzó hátfájás!

A klasszikus emelés, amikor egy egyenes rúddal dolgozunk és a súly a testünk előtt van, általában túl nagy terhelést helyez a hátunk alsó szakaszára. A trap bar azonban egy olyan speciális eszköz, ami kevésbé terheli a hátat, valamint használatával nagyobb súlyokkal vagyunk képesek dolgozni, mivel a rúd közelebb van testünk tömegközéppontjához, mint a hagyományos emelés esetében.

A gyakorlat helyes kivitelezése

1. Állj be a trap bar közepébe, majd semleges kéztartással fogd meg a súlyzókkal megpakolt rudat és egyenesedj fel.

2. Húzd magad alá a csípődet, ezáltal lejjebb kerül a felsőtested. Lassan hajlítsd be a térdeidet, miközben a hátaddal enyhén homoríts. Olyan mélyre menj le amíg nem érzed, hogy nagyon feszül a combhajlítód, majd lassan emelkedj vissza kiinduló helyzetbe.

Gyorstipp: A trapézrúd igazán sokoldalú eszköz! Az emeléseken kívül bevetheted a farmer járáshoz, vállvonogatáshoz, valamint a döntött törzsű evezéshez is!