Hat hiba, amivel elronthatod karedzésed

Nem mindegyik hiba olyan nyilvánvaló.

Ahhoz, hogy erős és izmos karod legyen, két dologra kell koncentrálnod:

  1. El kell felejtened a rossz beidegződéseket
  2. El kell kerülnöd a hibákat, amelyek hátráltathatják a fejlődésed.

A Muscle & Fitness segít, hogy a következő hat hibát semmiképpen se kövesd el.

A bicepszed megszállottja vagy…

… a tricepszeddel viszont nem törődsz. És ha belegondolsz, hogy a tricepszed a karod 2/3 részét teszi ki, akkor elhanyagolásával nagy öngólt lősz. A teremben sokan hajlamosak általánosságban is a jobban szem előtt lévő területekre koncentrálni csak.

Minden nap végzel kar edzést

Minél több edzést végzel, annál jobb lehetsz, de a pihenésre és regenerálódásra is nagy hangsúlyt kell fektetni. A mindennapos karedzés hiba, amit főképp a kezdők követnek el. Ők általában azt gondolják, hogy a karjuk akkor fejlődik a leggyorsabban, ha a lehető legtöbbet edzenek rá. De az izomszövetnek 48 órára minimum szüksége van a regenerálódásra.

Túl sok pihenőt hagysz

Az előbb még a túledzésről beszéltünk. Ennek a másik oldala, ha túl laza az edzésterved. A bi- és tricepsz edzést próbáld meg a hét közepébe illeszteni, a 48 órás pihenőidőt mindenképpen tartsd be.

Szemellenzős leszel

Legyél következetes az edzéseddel. Ne ragaszkodj a látványos és a túl könnyen teljesíthető gyakorlatokhoz. Nagyon sok gyakorlatot végezhetsz akár egy egyszerű súlyzóval is. Ne megszokásból végezd az edzést, mert nem fogod az összes izmodat megdolgozni.

Robotszerűen edzel

Ne ess bele abba a hibába, hogy makacsul egyfajta ismétlésszámot és tempót követsz. Sok tévhit van az ismétlésekkel kapcsolatban. A fiúk általában kevesebb, a lányok nagyobb ismétlésszámot preferálnak. De ha körülbelül négyhetente növeled az ismétlésszámot, több izomrostot dolgoztathatsz meg. Lefordítva: folyamatos fejlődés.

Rossz a mozgáspályád

Túl nagy súlyok használatával előfordulhat, hogy nem tudod teljes tartományban végigvinni a mozgást. A rövidítések eltolhatják a gyakorlat fókuszát. Amikor a lendületet használod, hogy befejezz egy mozdulatot, olyankor nem vagy kontrollált. Összpontosíts arra, hogy a mozgás teljes tartományában ura legyél a súlynak. Ez biztosítja, hogy minden izomrostot bevonsz az edzésbe.