5 intő jel, hogy rosszul guggolsz!

Hiába tartják a lábedzések királyának, te mégsem látod az eredményét? Íme az öt leggyakrabban elkövetett kivitelezési hiba!

 

A guggolás az ász

Akár Branch Warren lábai számodra a példaképek, akár Tom Platz alsótestét csodálod, az biztos, hogy mindkét legenda lábedzésének középpontjában a guggolás állt, ennek köszönhetik elképesztően izmos lábaikat. Ha helyesen és edzettségi állapotodnak megfelelően végzed ezt a gyakorlatot, az eredmények szemmel láthatóak lesznek, ha viszont rossz a technikád, azzal csak magadnak ártasz, és szembemész a fejlődéssel.

Lássuk tehát a guggolás közben leggyakrabban elkövetett öt bakit, és a megoldást, amivel korrigálhatod ezeket, és végre rendesen megtanulhatsz guggolni!

Nem megfelelő egyensúly

Ez elég egyértelműnek tűnik, mégis sokszor mi is saját szemünkkel tapasztaljuk, hogy néha még a gyakorlott és tapasztalt guggolók is elkövetik ezt a hibát. Győződj meg róla, hogy amikor beállsz a rúd alá, a törzsed, a kezeid és a lábfejed egyensúlyban maradnak végig, hiszen csak így hozhatod ki a legtöbbet ebből a gyakorlatból!

Rossz tervezés

Ha többet és jobban akarsz guggolni, akkor nem szabad elfelejtened, hogy életmódoddal is támogatnod kell ezt a célt. Megfelelő tápanyagbevitel, elegendő alvás, és az edzéseid helyes megtervezése a legfontosabb lépések, a jobb eredményekhez vezető úton. Ha első számú edzéssel kapcsolatos célod a guggolás intenzitásának növelése, akkor végezd őket azon az edzésnapon, amikor a legideálisabbak a körülmények! Például ha tudod, hogy minden csütörtökön legalább hat órát kell túlóráznod az irodában, akkor értelem szerűen ne aznapra iktass be egy kemény guggolásos edzést!

Felesleges mozdulatok

Ez nem egy könnyed esti séta a parkban, ez guggolás! Ezért csak annyit sétálj nyakadban a súllyal, amennyit feltétlenül szükséges! Ez pedig nem lehet több három lépésnél. Az első lépéssel kihátrálsz a keretből, a másodikkal egyik lábaddal beállsz a kiinduló pozícióba, míg a végül a másik lábadat melléhelyezed terpeszállásban. Ne hagyd, hogy a felesleges sétálás elvegye az energiádat magától a gyakorlattól!

Az izmok kellő megfeszítésének hiánya

Feszítsd meg minden izmodat tetőtől talpig, mert ha nem teszed, nem tudsz elég erőt kifejteni a rúd megtartásához! Feszes izmok=kemény guggolás!

Nem megfelelő technika

Ha minden egyes ismétlésed máshogy néz ki, az azt jelenti, hogy találomra végzed a gyakorlatot. Így azonban biztos nem fogod megtanulni a helyes technikát. Minden egyes ismétlésnél és sorozatnál meg kell győződnöd arról, hogy szabályosan guggolsz. Hiszen a legtöbbet akarjuk kihozni a gyakorlatból, nem? A régi motorosok úgy vélik, hogy minden 2,5 centimétert, amivel még mélyebbre mehetnél, körülbelül 20 kg plusz súlyterheléssel lehetne egyensúlyozni. Így ha egy egész sorozat során lespórolod ezt a 2,5 centit az olyan, mintha összességében csaknem 45 kg-al kevesebbel guggoltál volna és az eredmény is ezt fogja tükrözni! Minden bemelegítő kör, ismétlés és sorozat egy esély arra, hogy technikailag is jobb guggolóvá válj! Használd ki!