Plié guggolás hatékonyan!

Magas intenzitású intervallumos edzés az ismert far- és combgyakorlattal!

 

A plié guggolás lényegében megegyezik a széles terpeszben végzett szumóguggolással. Utóbbi etimológiája nem szorul különösebb magyarázatra, de talán kevesebben tudják, hogy a plié szót franciául a szemet gyönyörködtető lábakra is használják. Grace Lazenby fitneszmodell (és számos hollywoodi sztár személyi edzője) HIIT plié-programja következik a combközelítő és combtávolító gépek bevonásával. A lényeg, hogy vállszélesnél nagyobb  terpeszben állj, a lábfej és a térd 45 fokban kifelé nézzen, és egyenes háttal és derékkal ereszkedj olyan mélyre, amennyire csak tudsz, és ne hagyd, hogy a térded a lábfejed elé bukjon. Az alábbi intervallumokat ismételd háromszor, pihenés nélkül.

1. INTERVALLUM: Súlyok nélkül végezz 20 ismétlést plié guggolásból, majd kis súlyokkal 20 ismétlést a combközelítő gépen.

2. INTERVALLUM: Végezz 20 ismétlést a combtávolító gépen is, kis súlyokkal.

NEHEZÍTS! A guggolások közben emelkedj lábujjhegyre, és az alsó pozícióban enyhén rugózz egyet.

HA MÉG EZ SEM ELÉG: A guggolásokat is súlyterheléssel végezd (két karoddal egy egykezes súlyzót magad elé engedve), illetve növeld a súlyt a gépeken.

Kövess minket Facebookon is!

www.facebook.com/muscleandfitnesshungary