Melyik a legjobb mellgyakorlat? Arnold válaszol

Schwarzenegger a Facebookon indított legújabb sorozatában élő adásban osztja meg edzési kulisszatitkait.

A Tölgy ezúttal kedvenc mellgyakorlatait részletezi, illetve azt, hogy melyik mozdulatsor a pectoralis mely részét edzi leginkább. Bónuszként kitér a nehézúlyos edzés hasznára, és elárulja, melyik volt élete legnagyobb felhúzása.

Melyik a kedvenc mellgyakorlatod?

A fekvenyomás egyenes és ferde padon, és a tárogatás. Sosem lehet azonban  egyetlen legjobb gyakorlatot kiemelni, mert mindegyik másra jó. A fekvenyomás a tömegnövelés hatékony eszköze, ferde padon végezve főleg a mellizom felső részét edzi, amire szintén szükség van, ha esztétikus arányokat szeretnél.  A tárogatások pedig a megfelelő szélességet hozzák meg, a fekvenyomással ellentétben, amely inkább a domborulatot hozza meg . Ezért van mindháromra szükség. És aztán akad még egy rakás, a kábeles keresztezéstől kezdve, amely a mellkas belső részét dolgozza meg, a tolódzkodáson át az áthúzásokig, amelyek szintén alapvető fontosságúak, és számtalan verzióban végezhetők.

Melyik volt életed legnagyobb felhúzása?

322 kiló, egy erőemelő versenyen, de az edzéseimen is gyakran megesett, hogy háromszor felhúztam 300 kilót. Mindig ügyeltem arra, hogy legalább heti egyszer nehézsúlyos edzést végezzek, ami fekvenyomásnál mondjuk 204, guggolásnál 250, felhúzásnál pedig 300 kilót jelentett. Nem az a cél, hogy teljesen a csúcson pörgesd magad, inkább csak az, hogy időről időre komoly erőteljesítményt kell felmutatnia.

A videót a sorozat többi részével eredetiben Arnold Facebook-oldalán nézheted meg.

Kövess minket Facebookon is!

www.facebook.com/muscleandfitnesshungary