4 tipp, hogy karácsonykor se veszítsd el a motivációt!

Ne tévedj el az ünnepek labirintusában, és mindig tartsd szem előtt a célt!

A karácsony közeledtével mi sem könnyebb, mint elveszni a nagy nyüzsgésben és rohanásban. Formád és motivációd fenntartása érdekében azonban fontos, hogy megfelelően súlyozd a teendőket, és odafigyelj arra, ami neked személyesen is fontos. Hidd el, ha gondoskodsz magadról, szeretteiddel is nyugodtabb és türelmesebb leszel. Az alábbi néhány tipp segít az elkövetkező kitüntetett időszak forgatagában is szem előtt tartani céljaidat!

1. KONCENTRÁLJ!

A zsúfolt ünnepi időszakban is igyekezz hosszútávú célok helyett mindig a következő lépésre és az aznapi teendőidre fókuszálni. Apró, rövid távon megvalósítható célokkal lépésenként haladva többre mégy!

food-journal.jpg

2. ÜGYELJ A FONTOSSÁGI SORRENDRE!

A lázas készülődés bokros teendői közt se szégyelld, hogy a mozgás és az egészséges táplálkozás nálad ilyenkor is az első helyen szerepel. Ha jónak látod, edzésprogramod és diétád ütemtervéről és megvalósításáról naplót is vezethetsz, hogy könnyebben nyomon követhesd.

3. PIHENJ!

Fontos azonban, hogy az ünnepek alatt végképp ne kergesd magad (és környezeted) az őrületbe épp azáltal, hogy görcsösen és kényszeresen ragaszkodsz fitneszcéljaid eléréséhez. Ha egy-egy edzés kimarad, esetleg az étrendbe is becsúszik egy csalónap, ahelyett, hogy azon stresszelnél, ami már elmúlt, inkább a következő lépésre koncentrálj. Semmi értelme fölösleges bűntudattal gyötörnöd magad. Legközelebb majd jobban figyelsz.

4. ALUDD KI MAGAD!

Az alváshiány a stressz-szint növekedésének egyik fő faktora, ami kedvezőtlenül befolyásolja szervezeted anyagcserefolyamatait. Célozd be a napi 7-8 óra alvást. Ha kivitelezhetetlen, igyekezz napközben 15 perces pihenőket beiktatni. Ha nem is vagy a meditáció nagymestere, meglátod, hogy néhány perc csendes visszavonulás és mély levegővétel csodákra képes.

Kövess minket Facebookon is!

https://www.facebook.com/muscleandfitnesshungary