Futópad vs. szabadtéri futás - Melyiket válaszd?

Mindkét népszerű kardiórutinnak megvannak a maga előnyei és hátrányai. 

 

Fogadjunk, hogy a Philadelphia utcáin keresztül rohanó Stallonét láttad a Rocky edzésjelenetében, neked is kedved támadt egy kis szaladgáláshoz a környéken, kiadós szabadtéri kardióedzés gyanánt. De valójában hányan is futnak rendszeresen a szabadban, és hányan vannak, akik a futópadot részesítik előnyben? Természetesen mindkét verziónak megvannak a maga előnyei és hátrányai. Vizsgáljuk hát meg tüzetesebben az ügyet.

A szabadban futás a véletlenek izgalmával kecsegtet: a felületek változnak és kiszámíthatatlanok, és folyamatosan kerülgetned kell az utadba kerülő akadályokat, kutyákat, járókelőket, és persze a többi kocogót. Ez persze azt eredményezi, hogy keményebben dolgozol, mivel a szabadban futásnál több oxigént használsz el, mintha ugyanezzel a sebességgel a futópadon izzadnál. Másfelől viszont a futópad stabil és biztonságos környezetet és megfelelő keménységű futófelületet biztosít, ráadásul lehetőség van beállítani a sebességet.  

ELŐNYÖK

Futópad: A futópad kétségtelenül kevésbé károsítja az ízületeket, és vele a túl kemény felületen (pl. betonon) futás egyéb kellemetlen hatásai is kivédhetők. Emellett a futószőnyeg minden egyes lépésedet segíti, így egy gyorsabb tempónál is biztonságban érezheted magad.
Szabadban futás: A legfontosabb talán, hogy egy filléredbe sem kerül, és csodálatos alkalmat nyújt arra, hogy az edzés mellett friss levegőhöz is juss. 

ZSÍRÉGETÉS

Az elégetett kalóriamennyiség elsősorban edzésed intenzitásától függ, illetve attól, mennyi oxigént használsz el közben.

Futópad: A dőlésszög vagy a sebesség megváltoztatásával kedvedre nehezíthetsz, újabb és újabb kihívások elé állítva magad. Természetesen így egységnyi idő alatt több kalóriát égethetsz el, mint a sima futásnál.

Szabadban futás: A széljárásnak és az időjárási körülményeknek megfelelően adott esetben több oxigént használsz el, mint zárt térben.

MENJ BIZTOSRA!

Ha el akarod kerülni, hogy a tested hozzászokjon kardiórutinodhoz, érdemes a kettőt váltogatnod, de azért igyekezz elkerülni a túl kemény talajokat, illetve beszerezni a megfelelő cipőt! A fájdalommentes, biztonságos futás receptjét itt megtalálod!

Kövess minket Facebookon is!

www.facebook.com/muscleandfitnesshungary

Forrás: http://www.futopad-diszkont.hu/