Ilyen hatással van az edzés az agyműködésre

Még ha célzottan nem is tudunk „agyra gyúrni”, természetes leépülési folyamatát számottevően lassíthatjuk.

 

Tiszta izomtömegünk növelése nem csak csontjainkra és küllemünkre van kedvező hatással, de főként korunk előre haladtával agyunk egészségének megőrzésében is fontos szerepet játszik. Egy, a Journal of the American Geriatrics c., kifejezetten az öregedéssel foglalkozó orvosi szakfolyóiratban megjelent friss tanulmányban közölt kísérletben 155 fő 65 és 75 év közötti nőt vizsgáltak, akik azelőtt sosem végeztek rendszeres súlyzós edzést. Egyesek fehérállományában előzőleg létrejött léziókat (sérüléseket) tapasztaltak. Közülük azok esetében, akik heti két alkalommal 40 perc súlyzós edzést kezdtek végezni, a káros folyamatok jelentősen lelassultak.

A kísérlet vezetője, a kanadai British Columbia Egyetem kutatója, Teresa Liu-Ambrose így foglalta össze a jelenséget: „A fehérállományra tekintsünk úgy, mint egy agy autópályájára, a léziókra pedig úgy, mint az aszfalton  keletkezett kátyúkra, amelyek egyre lassítják az idegi ingerületek útját, míg azok agyunk egyik feléből egy másikba jutnak. Idővel az egyes üzenetek már képtelenek célba érni. Az agy különböző területei között fellépő kommunikációs hiányok pedig gyakorlatilag megbénítják az agyműködést.” A kísérlet tanulsága, hogy sosem késő elkezdeni a súlyzós edzést, hogy jótékony hatásait mielőbb élvezhessük!

 

Kövess minket Facebookon is!

www.facebook.com/muscleandfitnesshungary