5 fontos fitneszlecke édesanyáinktól

Miért is ne hallgatnánk épp azokra, akik mindig a legjobbat akarják nekünk?

 

ANYA MEGMONDTA

Anyák napja közeledtével illik tisztelegnünk azok előtt, akiknek testünket és végső soron egész életünket köszönhetjük. Ennek alkalmából a közös emlékek mellé most felidézzük azokat a gyakran elhangzott anyai tanácsokat is, amelyekre most talán azt mondjuk, bárcsak már akkor megfogadtuk volna. Ne aggódj, mindannyian voltunk fiatalok, és tudjuk, mit jelent makacsnak és szertelennek lenni, de hidd el, hogy idővel kiderül, hogy mégis nekik volt igazuk. Ha a tükörbe nézel vagy a szemed előtt lebeg legközelebbi fitneszcélod, bizonyára eszedbe jut, miért is mondhatta, hogyan tartsd magad, és miből ne egyél túl sokat. Ma már tudod, de sosem késő rátérni a helyes útra.

momfitness2.jpg

HÚZD KI MAGAD!

A helyes testtartás mindenki számára fontos, és hogy mennyire nem csak az esztétikum szempontjából, az edzés közben rögtön kiderül. A rossz tartás különösen a hátsó deltákat és hátizmokat célzó gyakorlatoknál jelent hátrányt, mert általa könnyen túlerőltetheted a mellizmokat. És ez még csak a kezdet! A gyakorlatok rendszeres, idővel megszokássá váló szabálytalan kivitelezése szintén a helytelen testtartás eredménye. A helyes pozícióban a csontok megfelelő elrendezése biztosítja, hogy az izmok, inak és ízületek elvégezhessék a természet által rájuk mért feladatokat, és hogy létfontosságú szerveid a lehető legnagyobb hatékonysággal működhessenek.

momfitness.jpg

IGYÁL TEJET!

Zsíros vagy zsírszegény, állati vagy növényi, homogenizált vagy éppen csokis, a tejből számtalan létfontosságú tápanyaghoz juthatsz, ráadásul frissítő és tápláló ital formájában, amely kiváló erősítő. A bögre hagyományos tehéntej 8 gramm izomépítő fehérjéhez juttat, valamint tartalmazza a csontok fejlődéséhez legszükségesebb elemeket, kalciumot, D-vitamint, fehérjét, foszfort, magnéziumot, káliumot, B12-vitamint és cinket. Ha nincs ínyedre, allergiával vagy érzékenységgel küzdesz, szerencsére számtalan laktózmentes alternatíva közül válogathatsz.

momfitness4.jpg

ELŐBB A ZÖLDSÉGET!

Fájdalom, de utólag ebben is igazat kell adnunk a desszerttel kapcsolatban. A zöldségek alacsony kalóriatartalmú élelmiszerek, amelyek emellett az egészséged és növekedésed szempontjából elengedhetetlen tápanyagokkal szolgálnak. A gyümölcsökhöz hasonlóan magas rostkoncentrációjuknak köszönhetően rendkívül táplálóak, és nem csak a zsírpárnák, de a szívroham, a magas vérnyomás, valamint a 2-es típusú cukorbetegség ellen is segítenek felvenni a harcot.

momfitness5.jpg

MENJ JÁTSZANI!

A csapatsportokkal remek társaságot, barátokat és felejthetetlen élményeket szerezhetsz, miközben együttműködést, elhivatottságot, problémamegoldást, megbízhatóságot, és számtalan, az élet egyéb területein is hasznos skillt tanulhatsz meg játszva! A társas sport és edzés úgy nevel segítőkészségre, csapatmunkára, és osztott figyelemre,  hogy közben azt sem hagyja, hogy szem elől téveszd saját céljaidat. Ha pedig képes vagy rá a pályán, akkor az edzőteremben is meg fogod tudni csinálni. Légy csapatjátékos, környezeteddel légy figyelmes, támogató.

momfitness6.jpg

NE TESPEDJ A TÉVÉ ELŐTT!

A rendszeres testmozgással egyszerűen az egész tested jobban működik. Számtalan kifogást lehet gyártani arra, hogy éppenséggel miért nem mégy edzeni, annak ellenére, hogy tisztában vagyunk  azzal, hogy csökkenti a szívroham, diabétesz, és betegségek egész garmadája kialakulásának kockázatát. Az amerikai egészségügyi minisztérium egy 2008-as hivatalos közleménye szerint a rendszeres testmozgás

  • segít megelőzni bizonyos rákfajták kialakulását
  • támogatja a szív, a tüdő, és az izmok egészséges működését
  • enyhíti a szorongásos, depressziós tüneteket, és javítja a közérzetet
  • megóvhat a szív- és érrendszeri betegségek, agyvérzés, magas vérnyomás és koleszterinszint kialakulásától is

Kövess minket Facebookon is!

www.facebook.com/muscleandfitnesshungary