Megváltó fitnesz: egy ex-alkoholista totális átváltozása + teljes edzéstervek

Matt Childs túl volt már 30 letartóztatáson, több mint 40-szer vitték be a sürgősségre, és mintegy 20-szor végezte detoxikálóban, háromszor a rehabon, és kétszer a krízisintervención, mire rájött, hogy új életet kell kezdenie.

 

„Ott rontottam el, hogy segítettem megszeretni az alkoholforgalmazási engedélyét. Egy idő után többet ivott, mint amennyit eladott. – emlékszik vissza férje alkoholizmusának kezdetére Melody Childs-Clark. A pár 2002-ben találkozott először, és 2003 nyarán úgy döntöttek, hogy Childs szüleinek példájára közös éttermet nyitnak.

Matt Childs 14 évesen ivott először alkoholt, ami frissítő, kellemes élményként maradt meg benne, de amikor az étterem megkapta a szeszes italok forgalmazására feljogosító engedélyt, hamar kicsúszott a lába alól a talaj, hiszen egyszerre szinte korlátlan mennyiséghez juthatott. Öt évvel később az étterem ugyan bezárt, de Childs egyre lejjebb csúszott a lejtőn, és a következő évtizedei számokban nagyjából így fejezhetők ki: 30 letartóztatás, 40-nél is több alkalom a sürgősségi osztályon, 20 detoxikáció, 3 sikertelen rehabkísérlet és más pszichoterápiás kezelések, valamint 2 válságkezelés a krízisintervención.

Végül elege lett az áramszünetekből, dührohamokból és üres ígérgetésekből, majd újabb háromnapos detoxtúrája során úgy érezte, elérkezett a mélypontra. Childs ekkor szokás szerint kölcsönkért édesanyjától 5 dollárt, és sűrűn esküdözött, hogy nem sörre kell, de a történet ismét a szokásos véget ért. Matt 10 perc alatt felhajtott egy tucat sört, és mire a rendőrség megérkezett, elvesztette az eszméletét, és feleségével ellentétben, aki a rémálom minden pillanatára pontosan emlékszik, fogalma sem volt arról, hogyan került kórházba.

Amikor magához tért, egykori terapeutája meredt rá leereszkedőn, aki, miután Matt képtelen volt betartani a szabályokat, kitette a férfit indulatkezelési csoportjából, nem sokkal azelőtt, hogy Matt a helyi újság címlapján szerepelt, méghozzá gyilkossági ügyben.

childs_rehab.jpg

2014. decemberében Childs napokig vesztegelt az atlantai detoxikáló állomáson. Hat nap elteltével édesanyja ment érte, akit Childs arra kért, vigye el az Anonim Alkoholistákohoz, ahol azelőtt rendszeresen gúnyt űzött a csoportokból, de ezúttal erőt vett magán: a következő 90 napban összesen 217 terápiás ülésen vett részt hol az AA vagy egyházának szervezésében, hol pedig egyénileg.

A végtelen kört az tette még ördögibbé, hogy ekkorra Matt csaknem teljesen eljátszotta szerettei bizalmát és támogatását, és szenvedélybetegsége mellett környezete örökös szkepticizmusával is meg kellett küzdenie, nem beszélve a lelkifurdalásról, hogy felelős a magányáért.

Bár versenyszerűen sosem sportolt, már az éttermi melója mellett is eljárt gyúrogatni, így régi hobbijához fordult. Amint azonban a fejébe vette, hogy megváltoztatja az életét, ismét úrrá lett rajta a szenvedély, de hajlama a függőségre ezúttal egészen más irányt vett. Childs teljességgel belevetette magát az edzésbe és a tiszta étkezésbe.

A menüjén egy teljes éven keresztül nap mint nap spárga, tojásfehérje, tonhal, tilápia és csirke szerepelt. A reggel 7-kor végzett kardió is hamar rutinná vált, amit rend szerint szörnyeteg edzésterv követett, amelyek nagy részre olykor több mint 40 szettet is magában foglalt.

000001.jpg Létrehoztam a saját rehabom. Dolgoztam, ettem, edzettem, naplót vezettem, és terápiába jártam.”

Childs mintegy 30 kilótól szabadult meg, 20 centit fogyott derékból, és fantasztikus kondícióban van. Továbbra is nap mint nap jár edzeni, futni, traktorgumit kalapálni, és egy lábbal doborzra ugrani.

Ha a statisztikákat nézzük, Childs visszaesési esélye úgy 90% körül lehet az elkövetkező 4 évben, és valóban szívfájdító belegondolunk, hogy az elmúlt 13 hónap kemény munkáját akár egy korsó sörrel is tönkreteheti, de Matt nem adja fel. Az fél éltén át tartó ivás megfosztotta önmagától, akit most kezd ismét megtalálni, és akit kezd megkedvelni.

„Azelőtt sosem tudtam, mit jelent magamat és a testemet szeretni. A családomat is jobban szeretem, mint valaha: a feleségem és a gyerekeimet. Mindennek örülök, amit Isten nekem ajándékozott.” – mondja Childs, aki tisztában van vele, hogy nagyon oda kell figyelnie, mert bármikor visszaeshet.  

000001.jpg Nem aggódom a holnap miatt, mert egyelőre még nincs itt.”

Childs ismét bebizonyította az akarat változtató erejét, és mára rendszeres előadásokat tart, és történetével járja az országot.

000001.jpg Nem véletlenül történt velem ez a sok szörnyűség. Lehet, hogy éppen azért, hogy megmutathassam az embereknek, hogy bármi megtörténhet, ha igazán szeretnék.”

childs-trans.jpg

Alább bemutatjuk Childs egyhetes edzésprogramját.

1. NAP: MELL ÉS HÁT

időtartam: 60 perc

1/A gyakorlat: 7 szett fekvenyomás rúddal (12, 10, 6, 6, 8, 10, majd 12 ismétléssel, 45 mp szünetekkel)

szuperszettben ezzel:

1/B gyakorlat: 4 szett húzódzkodás (15, 12, 10, majd 8 ismétléssel, 45 mp szünetekkel)

2/A gyakorlat: 4 szett fekvenyomás rúddal, ferde padon (8, 6, 8, majd 10 ismétléssel, 45 mp szünettel)

szuperszettben ezzel:

2/B gyakorlat: 4 szett széles fogású húzódzkodás felső fogással (15, 12, 10, majd 8 ismétléssel, 45 mp szünettel)

3/A gyakorlat: 4 szett fekvenyomás ferde padon, egykezes súlyzókkal (6, 8, 10, 12 ismétléssel, 45 mp szünetekkel)

szuperszettben ezzel:

3/B gyakorlat: 4 szett döntött törzsű evezés egykezes súlyzóval (10, 8, 8, majd 12 ismétéssel, 45 mp szünetekkel)

4/A gyakorlat: 4 x 10 tárogatás egykezes súlyzókkal, 45 mp szünetekkel

szuperszettben ezzel:

4/B gyakorlat: kétkezes evezés hammer strength gépen

5/A gyakorlat: 4 x 12-15 kábeles tárogatás, 45 mp szünetekkel

szuperszettben ezzel:

5/B gyakorlat: 4 x 12-15 kábeles lehúzás egy kézzel, 45 mp szünetekkel

2. NAP: PIHENŐ

3. NAP: LÁB

időtartam: 90 perc

1. gyakorlat: 7 szett tarkón guggolás rúddal (15, 10, 8, 6, 8, 10, végül 10 ismétléssel), 45 mp szünetekkel

2. gyakorlat: 4 szett guggolás Hack-gépen (12, 12, 10, 10 ismétléssel), 45 mp szünetekkel

3/A gyakorlat: 5 szett lábtolás (8, 6, 4, 6, 8 ismétléssel)

VAGY

3/B gyakorlat: 4 szett merevlábas felhúzás egykezes súlyzókkal (10, 8, 6, 8 ismétléssel), 45 mp szünetekkel

4/A gyakorlat: 4 x 12 kitörés egykezes súlyzókkal, 45 mp szünetekkel

VAGY

4/B gyakorlat: 4 x 10 traktorkerék forgatás, 45 mp szünetekkel

VAGY

4/C gyakorlat: 4 x 10 lábtolás egy lábbal, 45 mp szünetekkel

5. gyakorlat: 4 x 12 combhajlítás, 45 mp szünetekkel

6. gyakorlat: 4 x 12 combfeszítés, 45 mp szünetekkel

7. gyakorlat: 3 x 12 kábeles térdhúzás, 45 mp szünetekkel

8. gyakorlat: 3 x 12 combközelítés, 45 mp szünetekkel

9. gyakorlat: 8 szett sarokemelés Smith-gépen (15, 12, 12, 8, 6, 10, 12, 12 ismétléssel), 45 mp szünetekkel

4. NAP: PIHENŐ

5. NAP: MELL ÉS KAR

időtartam: 90 perc

1/A gyakorlat: 8 szett mellről nyomás állva (12, 10, 10, 8, 8, 6, 8, 8 ismétléssel), 45 mp szünetekkel

szuperszettben ezzel:

1/B gyakorlat: 4 x 12 vállvonogatás rúddal, 45 mp szünetekkel

2/A gyakorlat: 4 x 12 oldalemelés egykezes súlyzókkal, 45 mp szünetekkel

szuperszettben ezzel:

2/B gyakorlat: 4 x 12 fordított tárogatás, 45 mp szünetekkel

3/A gyakorlat: 4 szett állig húzás rúddal (10, 10, 8, 8 ismétléssel), 45 mp szünetekkel

szuperszettben ezzel:

3/B gyakorlat: 4 szett fordított tárogatás Pec Deck gépen (15, 15, 12, 12 ismétléssel), 45 mp szünetekkel

4/A gyakorlat: 4 szett oldalemelés ülve (12, 12, 10, 10 ismétléssel), 45 mp szünetekkel

szuperszettben ezzel:

4/B gyakorlat: 4 x 10 „buszvezető” (tárcsaforgatás nyújtott karral), 45 mp szünetekkel

5. gyakorlat: 5 szett szűk fogású fekvenyomás rúddal (10, 8, 6, 8, 10 ismétléssel), 45 mp szünetekkel

6. gyakorlat: 4 szett tricepsznyomás fej fölé (15, 12, 12, 10 ismétléssel), 45 mp szünetekkel

7. gyakorlat: 4 x 12 „lórúgás” egykezes súlyzóval, 45 mp szünetekkel

8. gyakorlat: 4 x 12 kábeles tricepsznyomás köteles fogantyúval, 45 mp szünetekkel

9. gyakorlat: 5 szett bicepsz rúddal (12, 10, 8, 10, 12 ismétléssel), 45 mp szünetekkel

10. gyakorlat: 4 szett egykezes Scott-bicepsz (10, 10, 8, 8 ismétléssel), 45 mp szünetekkel

11. gyakorlat: 4 x 15 kábeles bicepsz állva, 45 mp szünetekkel

6. NAP: PIHENŐ

7. NAP: PIHENŐ

childs_trans3.jpg

NAGYON FONTOS! Matt Childs eddigi sikereit nem kizárólag az edzésnek, de rendszeres terápiás kezeléseinek is köszönheti. Ha magadon vagy környezetedben szenvedélybetegség tüneteit tapasztalod, ne habozz (és főleg ne szégyellj) szakemberi segítséget kérni vagy ajánlani. Mindenki kerülhet nehéz helyzetbe, amin azonban kellő figyelem és támogatás mellett igenis lehet változtatni! Anyagi gondok esetén ezek az intézmények ingyenes terápiás lehetőséget biztosítanak!

Kövess minket Facebookon is!

www.facebook.com/muscleandfitnesshungary