Ki a szabadba!

3 ok, amiért érdemes kimozdulnod a nyáron

Ha itt a kánikula, kinek van kedve folyton a teremben izzadni? Használd ki a nyarat, keress új kihívásokat, és kösd össze a mozgást egy kis kikapcsolódással. Íme 3 ok, amiért érdemes elhagynod a termet

TESTI-LELKI FELFRISSÜLÉS

A finn Journal of Work, Environment & Health egy frissen megjelent tanulmánya szerint a szabadban végzett edzés nemcsak a vérnyomásra van jótékony hatással, de lelki egészségünket is jobban szolgálja, mintha a szobában (vagy teremben) kuksolnánk. A nyári hónapokban számtalan élményteli sportnak hódolhatsz. „Kajakozz, mássz sziklát, lovagolj, biciklizz, szívj egy kiss friss levegőt és D vitamint magadba, és töltődj fel!” – javasolja Jennifer Pharr Davis, a Blue Ridge Hiking Company turisztikai cég tulajdonosa, aki 6 kontinens mintegy 50 országának túraútját járta be, és az Egyesült Államok egyik leghosszabb gyalogtúra-ösvényét, az Appalachian Trailt is maga mögött tudva megdöntötte a kitartásrekordot! Ha szívesen növelnéd a kitartásod egy kis gyalogtúrával, de mégis az öreg kontinensen maradnál, a Pireneusok, a francia, olasz, és osztrák Alpok is csodálatos lehetőségekkel kecsegtetnek, de a jó öreg Kéktúra is bizonyára tartogat még meglepetéseket. Ha keményebb kihívásra vágysz, országszerte számtalan sziklamászó hely közül válogathatsz a Dunántúltól az Északi-középhegységig, de ha nem mennél messze a fővárostól, akkor is ott a rókahegyi kőfejtő, a Kecske-hegy, vagy a Francia-bánya. A dolog annyiban igényel némi utánajárást, hogy természetvédelmi területen az előírásokkal és engedélyekkel kapcsolatban fel kell keresned az illetékes hatóságokat/egyesületeket, akik viszont tanfolyamokat is szoktak szervezni, akár kezdőknek is!

ÉPÍTS IZMOKAT ÉS ÖNBIZALMAT

Mindannyian ismerjük a diadalmas érzést, hogy túlszárnyaltuk magunkat egy-egy súly megemelésénél, de hidd el, ha új személyes rekordot állítasz fel a terepfutásban vagy a biciklizésben, vagy életedben először fordulsz vissza a beborult kajakkal, akkor nem csak a természet kíméletlen akadályait, de saját magadat is legyőzöd, leírhatatlan sikerélményben lesz részed, és menthetetlenül megnő az önbizalmad, aminek bármilyen edzésben hasznát veheted a későbbiek során. Ha olyasmit csinálsz, amit még nem próbáltál, kénytelen vagy szembenézni saját gyengeségeiddel és félelmeiddel, a szokatlan kihívások pedig sokkolják az izmaidat. Ne habozz nyeregbe vagy vízre szállni! Tekerj a Balaton körül, a Velencei- vagy a Fertő-tónál, a Zemplén hegyein vagy a Dunakanyarban. Ha idén nem is jutsz el a tengerpartra, még mindig meglátogathatod a hazai vizek sportparadicsomait. Kajakozhatsz a Dunán és a Tiszán, Siófokon és Balatonfüreden viszont a szörf és a vízisí mellett az új extrém őrületeket, a wakeboard-ot és a wakeskate-et is kipróbálhatod.

ÖSSZHANGBAN ÖNMAGADDAL!

És még egy kis pszichológia… Talán érzelgősen hangzik, de a vadonban mindig otthon vagy. Nincsenek ítéletek, elvárások és megkötések, amelyeket az élet más területein (és talán már edzés közben) is magunkra kényszerítünk. Lazíts! Kutatások kimutatták, hogy a természetjárás akár 60%-kal növelheti a kreativitást.