Miért együnk káposztát?

Röviden, mert jót tesz a csontjaidnak, hatékony gyulladáscsökkentő, és még sorolhatnánk. Soroljuk is.

 

Mi lenne, ha a közismert köret rövid időre reflektorfénybe kerülne, és a húsok helytt most neki osztanánk a főszerepet? Bár rendkívül sokoldalúan elkészíthető, alacsony a kalória-, zsír- és koleszterintartalma, a közönséges fejes káposzta gyakran alábecsültetik felkapottabb rokonai, a fodros és bimbós kel, valamint a brokkoli mellett, holott mindannyian a hangzatos Brassica oleracea nemzetség egészségbarát tagjai. Lássuk hát, miért is nem érdemes hanyagolnod a káposztafogyasztást? A fejes káposzta gyulladáscsökkentő hatású, gazdag az erős csontokhoz hozzájáruló K-vitaminban, ráadásul tele van a kollagén előállítását támogató és immunrendszerünk számára is nélkülözhetetlen C-vitaminnal is. Emellett kiváló rostforrás, és olyan fitokemikáliákat tartalmaz, amelyek a mell- és prosztatarák megelőzését is segíthetik. Legjobb természetesen nyersen fogyasztani, de ha nem rajongasz érte, érdemes addig párolnod, amíg enyhén ropogós marad, hogy megőrizd a benne lévő hasznos tápanyagok javát.

Diétás tipp: A káposztalevelet tortilla vagy kenyér helyett is használhatod. Ha történetesen tacót vagy gyrost készítesz házilag, ne légy rest rászeletelni egy kis fejes vagy vörös káposztát.

Diétás receptötlet: Ropogósra pirított currys kelszirmok

Kövess minket Facebookon is!

www.facebook.com/muscleandfitnesshungary