Ezek az ételek a kockhas legjobb barátai

Az alábbi táplálkozási tanácsokat megfogadva nem kell aggódnod, hogy kemény munkával megszerzett hasizmaid hamar odalesznek.

 

Ha az idei fitneszcéljaid között szerepel a lapos és feszes hasfal, és az áhított kockák, a változatos hasizomgyakorlatok mellett a táplálkozásra is oda kell figyelned, hisz ismered az arányt: 30% edzés, 70% táplálkozás!

A régi mondás, hogy „az izmok a konyhában készülnék” tehát csöppet sem túlzás, és ez sajnos (vagy szerencsére) fordítva is így van: egy silány diéta mellett hiába izzadsz naphosszat, nem fogja meghozni a várt eredményt.  Egyszóval ha szívdöglesztően szexi, lapos hasfalra vágysz, bizonyos ételektől meg kell válnod, amelyeket most talán nem szükséges részleteznünk. Felsoroljuk azonban azokat, amelyekben bátran megbízhatsz, ha nem szeretnéd, hogy a buzgó igyekezettel létrehozott kockák megbújjanak a zsírréteg alatt.

Ha 2,5-3 óránként eszel, az nem csak felpörgeti az anyagcseréd, de csökkenti a nassolási vágyat, és stabilizálja a vércukorszintet.

Felejtsd el a feldolgozott élelmiszereket, finomított cukrokat, az olajban sült étkek nagy részét, valamint a cukros üdítőitalokat.

Ugyancsak ints búcsút a diétás ételeknek, a „cukormentes” és „zsírszegény” feliratú termékeknek, ezek ugyanis az ízhatás kompenzálására olyan vegyületekkel vannak tele, amelyek a legkevésbé sem egészségesek, fokozzák a zsírraktározást, és akár függőséget is okozhatnak.  

Minden egyes étkezésnél ügyelj rá, hogy tiszta fehérje is kerüljön a szervezetedbe.

Egyél több zöldséget! Tele vannak vitaminokkal és antioxidánsokkal, és alacsony kalóriatartalmuk ellenére meglehetősen laktatóak.

Fogyassz egészséges zsírokat, amelyek segítenek megszabadulnod a nemkívánatos testzsírtól, ráadásul számos más jótékony élettani hatásuk van a szerveidre, inaidra, ízületeidre, izmaidra és bőrödre.

Lássuk hát a listát azokról az ételekről, amelyektől nem kell tartanod:

ZÖLDSÉGEK

  • édesburgonya
  • borsófélék
  • spenót
  • saláta
  • rukkola
  • fejes káposzta
  • fodros kel
  • kelbimbó
  • sütőtök
  • hagyma
  • paprika
  • padlizsán
  • gomba
  • spárga
  • bab
  • lencse
  • brokkoli
  • karfiol
  • cukkini
  • zöldbab
  • uborka
  • gyömbér

AZ EGÉSZSÉGES ZSÍROK FORRÁSAI

  • natúr mogyoróvaj
  • mandulavaj
  • sózatlan mandula
  • dió
  • pekándió
  • mogyoró
  • kesudió
  • pisztácia
  • sózatlan napraforgómag
  • sózatlan vegyes diófélék (diákcsemege)
  • lazac
  • avokádó
  • lenmag vagy lenolaj
  • chia mag
  • szűz kókuszolaj
  • olívaolaj
  • tahini (szezámpaszta)
  • natúr lágy sajtok (kecske, brie, feta)
  • mandulatejlentej
  • kókusztej
  • natúr kókusz
  • halolaj + Omega-3
  • hummusz

TISZTA FEHÉRJEFORRÁSOK

  • pulyka
  • hal
  • csirke
  • quinoa
  • babfélék
  • tojás

Kövess minket Facebookon is!

www.facebook.com/muscleandfitnesshungary