Hasta la vista, sörhas!

Ezzel a néhány ügyes trükkel legyőzheted a nyári fő ellenséget!

Haverok, buli, nyár! Egymást érik a grillpartik, házibulik és fesztiválok, ahol ha valamiből, hát sörből nincs hiány… Persze mindannyian megérdemlünk a kimerítő hétköznapok után egy kis "ereszdelahajamat", de ha nem vigyázunk, fáradságos munkával kidolgozott testünk rövid idő alatt komoly (és sajnos hosszú távú) kárát láthatja a nagy eszem-iszomoknak. Ha nem akarsz kimaradni a mulatozásból, de mégis meg akarod úszni a nyarat anélkül, hogy tekintélyes pocakot eresztenél, fogadd meg ezt a 6 jó tanácsot.

Drinking-Water.jpg

EGY SÖR – EGY POHÁR VÍZ

Igazad van, a nyár nem az absztinencia időszaka. Természetes, hogy az ember szeretné egy kicsit kiereszteni a gőzt és jól érezni magát. Ostobaság is volna azt javasolni, hogy gyakorolj önmegtartóztatást, és egy csöpp alkoholt se igyál. Elég, ha mértéket tartasz, és minden egyes megivott sör után tartasz egy kis szünetet, és legurítasz egy pohár vizet is. Ezzel kontrollálni tudod az elfogyasztott sörmennyiséget, és közben hidratálódsz is. A megfelelő hidratáció a szálkás fizikum megtartásának fontos eleme, úgyhogy erre sem árt odafigyelned.

Empty_Plate_0.jpg

ÁTMENETI BÖJT

A legtöbb modern diéta alapszabálynak tartja, hogy rendszeres és gyakori evés szükséges az egészséges anyagcseréhez, és hogy a koplalás mértéktelen zabáláshoz és hízáshoz vezet. A 90-es évek óta azonban léteznek olyan étrendi előírások is, amelyek ennek ellenkezőjét állítják. Ezek a manapság szintén divatos módszerek azon az elven alapulnak, hogy a szervezetet a szakaszos koplalásokkal tűzdelt egyenetlen táplálkozás okozta stressz tulajdonképpen ugyanúgy edzi, ahogy az izmot a fizikai terhelés. Ez a fajta táplálkozási stressz tehát nemhogy nem káros, sokkal inkább hasznos kihívást jelent a testünknek. Fiziológiai háttere abban áll, hogy a böjtöléssel a testeddel gyakoroltatod a ghrelin nevű éhséghormon és az inzulinérzékenység szabályozását, miközben összegészében mégis kevesebb kalóriát fogyasztasz. Ha fogyni szeretnél, millió hatékony (és mégsem egészségtelen) böjtölési módszer közül válogathatsz. Néhány javaslatunk: a Harcosok Diétája: 20 óra böjt (alvással együtt)/4 óra bőséges evés), a Leangains-módszer (16 óra böjt/8 óra bőséges evés) és az 5/2 módszer (heti 5 nap normális étkezés, heti 2 nap csak 400-800 kalória).

Beef-Up.jpg

TÖBB FEHÉRJE, KEVESEBB KALÓRIA

A sörben rengeteg cukor van alkoholból és a szénhidrátokból, amelyekről tudjuk, hogy a fogyókúra ádáz ellenségei. Ha testsúlyod függvényében testsúlykilogrammonként legalább 2 gramm fehérjét és maximum 2 gramm szénhidrátot fogyasztasz, könnyebben megszabadulhatsz a fölöslegedtől.

Ha kevesebb szénhidrátot fogyasztasz, a szervezeted kénytelen lesz felhasználni az elraktározott zsírt mint energiatartalékot, ráadásul kevesebb víz marad vissza a szervezetedben a sörfogyasztásból. A megnövelt fehérjebevitel az anyagcseréd termikus (hőtermelő) folyamatait támogatja, csökkenti az éhségérzetet, segít az izomépítésben, és ezáltal a zsírégetésben is.

beer_1_0.jpg

EGYSZER EGY HÉTEN

Igen, ez sajnos a sörre vonatkozik. Mint az első pontban már említettük, senkitől sem várható teljes önmegtartóztatás, de a mértéktartás végett érdemes a sörfogyasztás idejét heti egy napra redukálnod. Ezt sem kell ünneprontó vasszigorral követni, de tényleg sokat segíthet, ha ránézel a naptáradra, és kicsit előre tervezel, mikorra milyen esemény várható, és a többi napon fegyelmezed magad. Ez pozitívan befolyásolhatja a közérzeted is, mert már előre várod a jeles alkalmat, és kevésbé akarsz majd csalni.

kettlebell-swing-golds-promo.jpg

EXTRA EDZÉS

Ha minden edzésnapra egy-egy plusz gyakorlatot csempészel, felpörgetheted a kalóriák elégetését, és egyben az anyagcserédet is. Ha mondjuk heti 3-5 kemény edzésnapot számolsz, bármikor kiegészítheted egy 10 perces miniedzéssel minden egyes napon.

A kettlebell lendítés négyütemű fekvőtámasszal például gyilkos egy kombó. Az alábbi miniedzés nem terheli le annyira az izmaidat, hogy hátráltassa a regenerációt, de felpörgeti az anyagcserét, és tökéletes kondicionáló.

10 percen keresztül felváltva végezz 10 kettlebell lendítést, majd 5 négyütemű fekvőt. Ha szükségét érzed, pihenj, de igyekezz a lehető legtöbb sorozatot végigcsinálni.

beer_1.jpg

2 HÉTRE FELEJTSD EL

Igen, a sört. Ha feldolgoztad az „egy sör-egy víz”, és az „egyszer egy héten” szabályt, talán készen állsz, hogy befogadj egy még nehezebbet. Szomorú, de ha két hétig képes vagy lemondani az aranyszínű nedűről és mindennemű alkoholról, a tested rövidesen drámai átváltozáson fog keresztülmenni. A tisztulás ugyanis számtalan hasznos hatással van az anyagcserére: könnyebben megszabadulsz a zsírtól, nő az inzulinérzékenység, jobban termelődik a tesztoszteron, a növekedési hormon. Ilyenkor tulajdonképpen nyomsz egy “reset” gombot, a méreganyagoktól is megszabadulsz, és a végére valósággal újjászületsz.