Tények és tévhitek: a sertéshús

Lerántjuk a leplet a diéták gyakori tiltólistását övező mendemondákról!

 

Bár hazánkban egyedülálló kultusz övezi a sertéshús fogyasztását, és bizony kevesen tudnak ellenállni egy jó zaftos cupáknak vagy fűszeresen illatozó sült kolbásznak, a magyar konyha disznótoros különlegességei minden kétséget kizáróan feketelistára kerülnek, ha tiszta étkezésről van szó. Ez azonban egyáltalán nem jelenti azt, hogy a sertéshús minden formája szükségszerűen hizlaló és egészségtelen.

Érthető az óvatosság, hiszen a zsíros ételek valóban hozzájárulhatnak az érelmeszesedés kialakulásához, és a nyári szálkásítást sem a legcélszerűbb hurkával és csülökkel kezdeni, egy amerikai tudományos kutatás azonban már jópár évvel ezelőtt meglepő eredményt közölt a sertéshús zsírtartalmával kapcsolatban.

Az USA Mezőgazdasági Minisztériuma 2006-ban végzett mérési átlaga szerint 3 uncia (85 g) szűzpecsenye 2,98 gramm zsírt tartalmazott, ami kevesebb, mint a csirkehús 3,03 grammos átlaga!  A kellemes tanulság: ha kedved tartja, a többi sovány hús és hal mellett a szűzérmék is szerepelhetnek a menüben!

Egy isteni pulled pork receptért katt ide!

Kövess minket Facebookon is!

www.facebook.com/muscleandfitnesshungary