Ezt a táplálkozási hibát sose kövesd el lefekvés előtt!

Ha az alvási ciklust helytelenül ütemezett étkezéssel zavarod meg, az nagyban visszavetheti edzésed hatékonyságát. Lássuk hát, mit (t)ehetsz a nyugodt, pihentető éjszakáért! 

 

Egy kis elalvás előtti snack? Semmi probléma, de ha reggel edzeni akarsz, a fagyihoz vagy sütihez hasonló csalókajákat sajnos el kell felejtened. A Journal of Clinical Sleep Medicine c. alváskutatással foglalkozó folyóiratban megjelent tanulmány adatai szerint az alacsony rosttartalmú, mégis telített zsírban vagy cukorban gazdag élelmiszerek lefekvés előtti fogyasztása nyugtalanabb, álmatlanabb éjszakát hozhat. A kísérlet azon alanyai, akik napközben is rostban gazdag ételeket fogyasztottak, éjjel több időt töltöttek a regeneratív lassú hullámú alvási szakaszban.

Ha mindenképpen valami majszolnivalóra vágysz, ügyelj arra, hogy a vele bevitt kalóriamennyiséget 200 alatt tartsd. A friss gyümölcs, zsírszegény pattogatott kukorica vagy egy marék dióféle ilyenkor a segítségedre lehet.

Kövess minket Facebookon is!

www.facebook.com/muscleandfitnesshungary