Az élet magvai

A pisztácia és három társa, amik nem csak a szívünknek tesznek jót.

Élsportolók és testépítők egyaránt kezdik elismerni a növényi fehérjék fontosságát a teljes körű tápanyagbevitelt illetően. Természetesen számos ilyen fehérjeforrás létezik, amiket bátran beiktathatunk étrendünkbe, de még így sem szabad elfeledkeznünk a teljes értékű növényekről, hogy felturbózzuk napi fehérje és egészséges zsírbevitelünket. A pisztácia és más olajos magvak fogyasztásának pozitív hatásait például számos közelmúltban elvégzett kutatás is alátámasztja. Lássuk, mit is állít pontosan a tudomány!

A pisztácia segít étrended betartásában.
Az „Appetite” magazin 2011-ben számolt be az úgynevezett „pisztácia-elv”-ről, ami rámutatott arra, hogy azok a nassolók, akik nem takarították el maguk után az olajos magvak héját, hanem szem előtt hagyták őket, még profitáltak is hanyagságukból: 18%-kal kevesebb kalóriát vittek be azoknál, akik rendesen kidobták maguk után a héjakat.

mandula.jpg



A pisztácia és a mandula hozzájárul az egészséges bélrendszerhez.
Egy 2014-ben végzett előzetes kutatás alapján a pisztácia és a mandula rendszeres ropogtatása jó hatással van a belekben történő mikrobiotikum képződésére. Egy kisebb, 16 fő részvételével készült kísérlet, amiről a „British Journal of Nutrition”-ban olvashattunk kimutatta, hogy azoknak a szervezete, akik egy nap körülbelül két adag pisztáciát vagy mandulát fogyasztottak, elkezdett több butriátot tartalmazó baktériumot termelni. A butriátról pedig tudni kell, hogy energiával látja el a vastagbélhámhoz tartozó sejteket, ami elősegíti a bélrendszer egészséges működését.

pekandio.jpg



Az olajos magvak ropogtatása nagyban hozzájárul a jóllakottság érzet kialakulásához.
Nem is számít, hogy miért próbálod csökkenteni a testzsírszázalékod, akár egészségügyi okokból figyelsz oda a táplálkozásodra, akár versenyre készülsz, vagy csak szimplán jobban akarsz kinézni ruha nélkül, ha napközben pisztáciát vagy más olajos magvakat rágcsálsz el, máris sokat tettél jó formádért. Ezek a magvak ugyanis amellett, hogy nagyon gazdagok egészséges zsírokban, fehérjében és rostokban is bővelkednek, amik növelik a telítettség érzeted.

kesudio.jpg

 Töltődj! 
Nyugodtan fogyassz többet az olajos magvak közül, legyen az pisztácia, mandula, kesudió, makadámdió vagy fenyőmag. Ezek mind remek tápanyagforrások, amikkel fel tudod dobni a reggelidet, a tízóraidat, vagy a lefekvés előtti étkezésed! Rágcsálj el belőlük naponta két adagnyit, ha egy egészséges és laktató ropogtatni valóra vágysz, és felejtsd el a tésztát vagy a kenyeret!