Kelkáposzta

Könnyed, diétás receptek és tonnányi tápanyag!

 1. Főzd levesbe 
Egy fazékban piríts meg 1 apróra vágott hagymát, majd adj hozzá 1 csésze aprított répát és zellert. Ha megpuhult, önts bele 6 csésze vizet, 1 natúr leveskockát és 1 csésze fekete babot. Fedő nélkül kevergesd, amíg megfő a bab. Tegyél bele 1 csokor felaprított kelkáposztát és főzd puhára.

 2. Smoothie turmix 
Pürésíts össze 1 csésze kelkáposztalevelet, 1 fagyott banánt, avokádót, 1 csésze zsírszegény kefírt és 1 stevia levelet egy turmixgépben.

 3. Salátakeverék 
Keverj össze 1 csokor felaprított kelkáposztát 1 tk. dió olajjal, ½ csésze csicseriborsóval, 1 tk. tahinivel, 1 tk. citromlével és 85 g grillezett csirkemellel.

 4. Süss „kel-chipset” 
Egy csokor kelkáposztalevelet tépj apró darabokra. Terítsd el egy tepsin és szórd meg 2 tk. olívaolajjal, 1 tk. sóval úgy, hogy mindenhova jusson. Süsd 175 fokon 25 percig, de 10 perc után kezdd el forgatni.

 5. Keverd Pesto szószba 
Egy mixerrel apríts össze pürésre 2 csésze kelkáposztalevelet, ½ csésze kesudiót, ¼ csésze olívabogyót, citromlevet, zsírszegény parmezán sajtot, 2 ek. balzsamecetet és 1 gerezd fokhagymát. Sózd és borsozd ízlés szerint.

 Tudtad? 
Egy csésze kelkáposzta a napi K-vitamin szükséglet hatszorosát fedezi, mely megelőzi a csontritkulást és az érelmeszesedést.