Tisztulj meg!

b_150_100_16777215_00_images_Articsoka.jpg

Az articsóka nem csupán egy „tisztító” zöldség, de fájdalomcsillapító és koleszterinszabályzó hatású is.

A tavasz a fő articsóka szezon, de ha valami ennyire tápanyagdús, az bármikor jól jön. Egy közepes articsóka kb. 10 g rostot tartalmaz, amely segíti az emésztést az epetermelés stimulálásával. Az articsóka levél kivonat (ALE) enyhítheti az irritábilis bél szindróma (IBS) tüneteit és csökkenti a koleszterinszintet. Egy 2004-es amerikai tanulmány szerint, melyben 208 IBS betegséggel küzdő felnőttnek napi 320 g, vagy 640 g articsóka kivonatot adtak két hónapig. az alanyok a tüneteik (hasi fájdalmak, székelési problémák) csökkenéséről számoltak be. Illetve további kutatások alapján a koleszterinszintet is hatékonyan csökkenti.
De hogyan készítsd el az articsókát? A legjobb grillezni vagy párolni. „Egy konyhai ollóval simán le kell vágni a leveleket a torzsáról.” - mondja Vikki Krinsky, a hírességek magánséfje és a CBS csatornán futott szakácsverseny sztárja. „Az ujjaidat használva kissé húzd el a leveleket a közepétől.” Majd tedd az articsókát egy lábasba némi vízzel, fedd le és közepes lángon párold 25-40 percig, ameddig a levelek meg nem puhulnak. A héját ilyenkor könnyű lehúzni, a levelek „húsát” pedig keverheted zöldségköretbe vagy fokhagymás olívaolajjal ízesítve önmagában vagy köretként is ízletes lehet.

 Minden egyben 
Az articsóka egy igazi antioxidáns bomba, ráadásul bizonyítottan előnyös az agy, a máj és a csontok számára is.