Cékla - 1 étel 5 módon

Ez az intenzív ízzel kényeztető tápanyagbomba tele van rosttal, antioxidánsokkal, folsavval.

 1. NYERSEN 
Reszeld le, szeleteld fel vagy egy zöldségspirálozóval készíts belőle „spagettit”. A nyers céklával feldobhatod a salátádat, keverheted a tésztákhoz vagy eheted magában. Egy gyors, könnyű salátához keverd szeletelt uborkához és fetasajthoz, majd hintsd meg olívaolajjal, citromlével, sóval és borssal.

 2. SMOOTHIE 
Kezdd a napodat erősen, vagy turbózd fel a délutánodat egy táplálóan krémes itallal. Önts ½ csésze kókusz- vagy mandulatejet, ½ csésze vizet, ½ csésze bébispenótot vagy bébikelt, egy fél céklát (nyersen, vagy előfőzve és feldarabolva), ½ csésze áfonyát, ¼ fagyott banánt, 1 ek. chia magot és jeget az aprítóba, majd krémesítsd.

 3. PALACSINTA 
Tedd többé a palacsintádat életteli színnel és értékes tápanyagokkal. Egy aprítóba tegyél ½ csésze zabot, 1 adagolókanál fehérjeport, egy fél céklát (nyersen vagy előfőzve és felaprítva) és 1 ek. vizet, majd pürésítsd. A keveréket öntsd egy tálba, keverj hozzá 1 tojást, 1 ek. chia magot, 2 ek. mandulatejet, egy csipet fahéjat és ½ tk. vaníliakivonatot. Minden palacsintához önts egy kanálnyi tésztakeveréket a forró serpenyőbe. Fordítsd meg, amikor az átsült szélei elkezdenek felpöndörödni, majd süsd további 1-2 percig.

 4. PESTO 
Egy aprítóban vagy botmixerrel krémesíts ½ csésze extra szűz olívaolajat, ¼ csésze fenyőmagot (vagy napraforgómagot), 1 kis céklát (nyersen vagy előfőzve és felaprítva), 1 gerezd fokhagymát, ¼ csésze reszelt parmezán sajtot és 1 csésze bazsalikomlevelet. Szószként tálalhatod halas, csirkés vagy tésztás ételek mellé.

 5. PIRÍTVA 
Melegítsd elő a sütőt 205 fokra, majd egy sütőlapra fektess egy sütőpapírt. A céklát szeleteld vékonyra (ha akarod, meghámozhatod). A szeleteket tedd a sütőlapra, és hintsd meg olívaolajjal. Szórd meg sóval és borssal, vagy sómentes fokhagymás fűszerkeverékkel, és süsd 15-20 percig.

 EZEN RÁGÓDJ 
Lazulj be! Csupán egyetlen pohárnyi céklalé is bizonyítottan képes akár 5 ponttal is csökkenteni a vérnyomásodat.