Egy tojás minden napra, a doktort távoltartja

A világ elsőszámú gyilkosai a szív-érrendszeri megbetegedések. De a tojás kisegíthet a bajból! A BMJ legfrissebb kutatásai szerint napi egy tojás elfogyasztása jelentősen csökkenti a szív- és érrendszeri problémák kialakulásának esélyét, és a tojásevést mellőzőkhöz képest 26%-al csökken az agyvérzés kialakulásának lehetősége.

PECÁZZ!
 BIZONYÍTOTT: A HALFOGYASZTÁS MEGELŐZHETI A SZÍVBETEGSÉGEK KIALAKULÁSÁT ÉS A PARKINSON-KÓRT 
Fogyassz halat heti egy-két alkalommal, hogy csökkentsd a kognitív egészséghanyatlás és a szívkoszorúér megbetegedésének esélyét. A svéd Chalmers University of Technology kutatása szerint az is beigazolódott, hogy a halakban (például a tőkehalban, lazacban vagy vörös sügérben) lévő speciális fehérje (parvalbumin) segíthet megelőzni a Parkinson-kór kialakulását.

halas_etel.jpg

BOGYÓZZ!
 A BOGYÓFÉLÉK SEGÍTIK A TÜDŐDET 
Az antocyanin nevű flavonoidok az olyan sötét héjú gyümölcsökben vannak, mint a kékáfonya vagy vörös szőlő. A Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health kutatása szerint ezek segítik a tüdő működését és csökkentik a légzésszervi problémák kialakulását.

afonya.jpg

EGÉSZSÉGES SZEM
 EGYÉL ÉTCSOKIT ÉS LÁSS JOBBAN! 
A JAMA Ophthalmology friss tanulmánya során beigazolódott, hogy a szemvizsgálat előtt étcsokoládét fogyasztók jobban teljesítettek a teszteken, mint a tejcsokit nassolók. Ez az étcsokoládé antioxidáns tartalmának tulajdonítható, mely fokozza a retina vérellátását. Persze ettől még nem lehet csokira cserélni a szemüveget, csak még egy jó pont jár ennek az édességnek.

csokihegy.jpg