A répa - 1 étel 5 módon

A tápanyagokban és ízekben bővelkedő répa sokoldalúbb rágcsa, mint gondolnád!

 1. FALD PIRÍTVA 
Keverj össze 2 ek. olívaolajat, ½ tk. köményt, egy csipet sót és borsot, majd forgass bele 450 g répát. 220 fokos sütőben pirítsd 20-35 percig. Keverj apróra vágott kaprot ¼ csésze joghurtba, hintsd meg a répát, és szórd meg pirított tökmaggal.

 2. FŐZD LEVESBE 
Egy fazékban piríts meg ½ csésze felaprított hagymát 2 ek. kókuszzsíron. Mehet bele 1 gerezd zúzott fokhagyma, 4 tk. őrölt gyömbér, 450 g szeletelt répa és 1 feldarabolt édesburgonya. Öntsd fel 1 ½ csésze húslével, és főzd puhára, majd pürésítsd krémesre.

 3. KEVERD SALÁTÁBA 
Reszelj le 450 g répát, tedd egy nagy tálba. Apríts hozzá 4 feldarabolt zöldhagymát, 2 ek. rizsborecetet, 1 ek. szezámolajat, 1 tk. tamari szószt és 1 citrom levét. Alaposan keverd el és szórd meg pirított fekete szezámmaggal.

 4. CSINÁLJ BELŐLE PÜRÉT 
Apríts fel 450 g répát, 1 nagy fehérrépát, majd főzd 15-20 percig. Krumplinyomóval vagy botmixerrel rövideket pulzálva pürésítsd. Keverj bele 4 ek. vajat, sózd-borsozd ízlés szerint.

 5. FACSARD KI 
A napi tápanyagbeviteled felturbózására kiváló és frissítő megoldás, ha kifacsarod 3 nagy répa, 2 alma és egy kis darab gyömbér levét. Egy jó gyümölcspréssel a rostokat is kinyerheted.

 SZÍVBARÁT 
A naponta legalább egy fél répát elfogyasztó felnőttek 32%-al kisebb eséllyel szenvednek szívbántalmakban.