Quinoa

Ez a szuperétel bármilyen fogás fehérjetartalmát felturbózza..., mutatunk is 5 félét...

 1. NAPINDÍTÓ FINOMSÁG 
Egy lábosban kezdj el összefőzni kb. 50 g jól átmosott quinoát 120 ml vízzel, ízesítsd az egészet egy csipet sóval. Vedd lejjebb a hőfokot, és fedő alatt főzd 10–12 percig, vagy amíg meg nem puhul. Hagyd kihűlni. A müzlis tál aljára kanalazz 120 g zsírszegény görögjoghurtot. Öntsd rá a kihűlt quinoát, adj hozzá 125 g bármilyen bogyós gyümölcsöt, és szórj a tetejére 70 g szeletelt mandulát. Koronázd meg az egészet egy kis mézzel.

 2. SALÁTAKÉNT 
Egy tálban keverd össze 1 citrom levét 1 apróra vágott fokhagymagerezddel és 60 ml olívaolajjal. Az öntet felét adagold a kb. 760 g főtt quinoára, forgasd át az egészet, és hagyd 5 percig állni. Adj hozzá 400 g koktélparadicsomot, 1 közepes méretű felvágott uborkát, 25 g petrezselymet aprítva, majd keverd hozzá a maradék öntetet.

 3. ANANÁSSZAL 
Hevíts serpenyőben 1 tk. olívaolajat, add hozzá a 3 aprított fokhagymagerezdet és az 1 közepes, felkockázott hagymát, majd az egészet párold össze 5 perc alatt. Adj hozzá egy kaliforniai paprikát és 300 g ananászt felkockázva, és hagyd főni, amíg az ananász meg nem puhul. Keverd hozzá a kb. 760 g főtt quinoát és a 15 g koriandert. Főzd további 1 percig és már tálalhatod is.

 4. CASSEROLE 
Melegítsd elő a sütőt kb. 180 °C fokra. Serpenyőben hevíts 1 tk. olajon 1 kisebb, felkockázott vöröshagymát. Adj hozzá 2 fej brokkolit felvágva, és pirítsd le az egészet 5 perc alatt. Kevergetés közben lassan adj hozzá 1 bögre tejet és 1 adag reszelt sajtot. Adj hozzá 270 g jól átmosott quinoát és jól keverd el. Öntsd át egy kivajazott sütőformába, és 10–15 perc alatt süsd készre.

 5. TÖLTELÉKNEK 
Melegítsd elő a sütőt 190 °C fokra. Serpenyőben pirítsd le a 3 felaprított fokhagymagerezdet és az 1 felaprított vöröshagymát. Adj hozzá egy közepes méretű cukkinit felvágva, hagyd főni 10 percig. Ezután keverd hozzá a kb. 760 g főtt quinoához, add hozzá a 2 felvágott koktélparadicsomot, és ízesítsd 25 g aprított petrezselyemmel. Az így kapott töltelékkel töltsd meg a 6 db kisebb, már kimagozott paprika belsejét. Fóliával lefedve süsd 30 percig. Távolítsd el a fóliát és süsd további 20 percig.

 TISZTA FEHÉRJE 
A quinoa kilenc olyan fontos aminosavat tartalmaz, amit a testünk nem tud előállítani.